روزنامه اعتماد: آبیِ آبلیموجات که حرف زشتی نیست
کد خبر: ۱۴۵۲۵۹
تاریخ انتشار: 2019 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

تیتر ورزشیِ روزنامه سیاسی اعتماد درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر به مذاق هواداران استقلال خوش نیامده و به شدت طرفداران آبی‌پوشان پایتخت را عصبانی کرده، کار تا آنجا پیش رفت که امروز سردبیر روزنامه اعتماد با انتشار یادداشتی رسما از هواداران استقلال عذرخواهی کرد.

ماجرای تیتری که استقلالی‌ها را عصبانی کرد

تیتر روزنامه اعتماد یکی از دیالوگ‌های فیلم مادر ساخته مرحوم علی حاتمی است که محمد علی کشاورز در آن نقش آفرینی کرده است و او خطاب به یکی از برادرانش برای او کری می خواند. کشاورز در آن فیلم نقش برادر بزرگ را دارد و البته یک پرسپولیسی دو آتشه است. این تیتر باعث شد تا باشگاه استقلال علیه این روزنامه بیانیه ای هم صادر کند.

در اولین واکنش رسمی از سوی روزنامه اعتماد؛ سید علی میرفتاح؛ سردبیر این روزنامه در یادداشتی ضمن پوزش از مخاطبان خود نوشت: اگر منتظر شنیدن عذرخواهی من هستید، همبن اول عذرخواهی می‌کنم. تیتر ورزشی روز گذشته «اعتماد» دردسرساز شد و بعضی از خوانندگان استقلالی را برآشفت و وادارشان کرد با روزنامه تماس بگیرند و بدگویی کنند و چند نفری با عصبانیت تهدید کنند! مطلقا پیش‌بینی چنین عکس‌العملی را نمی‌کردم. نهایتا فکر می‌کردم به این شوخی ما بخندند و دست بالا توفع کنند که بعدا این موضوع را با  تیتر و عکسی به نفع رقبای پرسپولیس تلافی کنیم. باید اعتراف کنم مناسبات ورزشی را نمی‌شناسم. باور کنید قصد ماست‌مالی اتفاق روز گذشته را ندارم.

باید چند نکته را در ادامه عرض کنم:

 * علت اصلی چاپ چنین تیتری دوری من از دنیای ورزشی است. من واقعا از دور، تمام رجزخوانی‌های ورزشی را سرگرمی محض می‌پندارم. یک جور اینترتیمنت کم هزینه!

* خبر پیروزی پرسپولیس مرا به یاد دیالوگ معروف فیلم مادر انداخت. همان جایی که برادر پرسپولیسی برای برادر استقلالی‌اش کری می‌خواند که «قرمزته...»فکر نمی‌کردم درون این دیالوگ اهانتی تعبیه شده باشد. اهانتی هم نیست. آبلیمو و آبلمیوجات هیچ کدام حرف زشتی نیستند.

* تا حالا ندیدم کسی به این دیالوگ و فیلم علی حاتمی خرده گرفته باشد. بالاخره فیلم مادر چندین بار پخش شده و همه هم دیده و شنیده‌اند. اگر چیز بدی بود تا حالا بدی‌اش رو می آمده...

* هیچ قصد و غرضی در کار نبوده و نخواهد بود، اینکه ورزش سرگرمی است و ما حتی در سیاست و امور اجتماعی و اقتصادی هم قصد و غرض‌های خود را در یادداشت‌هایمان داخل نمی‌کنیم.

* خیلی ساده و مستقیم از تمام آنها که رنجیده خاطر شدند عذرخواهی می‌کنم. بالاخره آدم اشتباه می‌کند و گاهی نادانسته دست به کاری می‌زند که دیگران را ناراحت می‌کند. راه عملی آن را نمی‌دانم چطور باید از دل برادران و خواهرانم دربیاورم اما راه مرسومش همین است که با مد و تشدید خدمت‌تان عرض کنم ببخشید.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار