استفاده از آمپول رقیق‌کننده خون برای نوزادان تائید شد
کد خبر: ۱۴۵۱۹۳
تاریخ انتشار: 2019 May 18    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا استفاده از آمپول فراگمین (Fragmin) را برای نوزادان بالای یک ماه سن تائید کرد؛ این اولین داروی رقیق‌کننده خون است که برای درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلب، سرطان، تروما و عفونت به تائید رسیده است.

 تابه‌حال پزشکان از داروهای بزرگ‌سالان به‌طور غیررسمی برای درمان کودکان استفاده می‌کردند اما اکنون اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا استفاده از آمپول فراگمین را برای درمان کودکان بالای یک ماه سن تائید کرده است.

بیشتر کودکان مبتلا به ترومبوآمبولی وریدی (VTE) کودکانی هستند که در ابتدا با بیماری‌هایی مانند سرطان یا بیماری مادرزادی قلبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

ترومبوآمبولی وریدی (VTE) شکل‌گیری لخته خون در ورید است. اگر لخته در ورید عمقی ایجاد شود، عموماً در پا، ترومبوز ورید عمقی یا DVT نامیده می‌شود. اگر این لخته، آزاد شده و به سمت ریه‌ها حرکت کند، آمبولی ریه یا PE نامیده می‌شود. DVT و PE مجموعاً VTE شناخته شده که وضعیت بسیار خطرناک و کشنده‌ای را ایجاد می‌کنند.

فراگمین یکی از اولین داروهای مورد استفاده برای درمان ترومبوز وریدی است که به‌طور رسمی برای درمان این بیماری در بیماران کوچک تائید شده است.

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار