قبرهای با ارتفاع بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر در بهشت زهرا تخریب می‌شود
کد خبر: ۱۴۵۱۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 18    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا گفت: طبق مقررات حداکثر ارتفاع مجاز قبور در بهشت زهرا ۱۰ سانتیمتر، استفاده از تصاویر غیر محجبه بانوان بر روی سنگ قبر ممنوع و نصب کتیبه های عمودی و چراغ بر روی قبور ممنوع است.

 خال گفت: ضوابط ارتفاع قبور در قطعات مختلف به اقتضای شرایط جغرافیایی و نوع خاک متفاوت است.

برخی قبور مسلمانان که سال‌هاست در بهشت زهرا آرامیده‌اند، به تازگی از سوی سازمان بهشت زهرا دست خوش تغییرات قرار گرفته است.

مسئولان بهشت زهرا در توجیه این کار گفته‌اند که ساخت و نصب سنگ قبر در بهشت زهرا دارای مقرراتی خاص است، که اگر کسی بر خلاف این مقررات اقدام کند، ما هم نسب به رفع خلافی اقدام و اضافه بنا را حذف می‌کنیم.

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا گفت: طبق مقررات حداکثر ارتفاع مجاز قبور در بهشت زهرا ۱۰ سانتیمتر، استفاده از تصاویر غیر محجبه بانوان بر روی سنگ قبر ممنوع و نصب کتیبه های عمودی و چراغ بر روی قبور ممنوع است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در خصوص ضوابط ارتفاع قبور اظهار کرد: این قوانین مصوب شورای هیئت مدیره بهشت زهرا است و ارتفاع قبور بر اساس وضعیت جغرافیایی هر قطعه، شرایط خاک آن وضعیت ترد در آن قطعه تعیین می‌شود.

بر همین اساس شرایط در فاز ۱ و ۲ بهشت زهرا متفاوت است. همچنانکه شهرداری برای تعداد طبقات ساختمان در هر محله با توجه به شرایط جغرافیایی آن محدودیت‌های متفاوتی را تعیین می‌کند ما هم در بهشت زهرا برای ارتفاع قبور به توجه به شرایط هر قطعه، ارتفاع متفاوتی را تعیین می‌کنیم.

وی افزود: ما برای انجام این کار ابتدا از طریق نصب بنر در بهشت زهرا به خانواده اطلاع رسانی کردیم و بعد هم از طریق تلفن به کسانی که سنگ قبر امواتشان نامتعارف بود، اعلام کردیم که نسبت به اصلاح آن اقدام کنند و در نهایت وقتی که آنها اقدام نکردند، خودمان دست به کار شدیم.

خال در خصوص وضعیت سنگ‌هایی که کاهش ارتفاع داده شده‌اند، اما اطراف آن سیمان کاری نشده و سنگ بعد از کاهش ارتفاع بدون سفت کاری، روی خاک رها شده است، گفت: این موارد زمان بر است و به زودی اطراف این سنگها را سیمان خواهیم کرد.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
4
9
دست از سر ما که بر نمیدارید حداقل دست از سر مردگان بردارید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
1
5
کدام مقررات ؟!!! این مقررات را خانواده متوفی از کجا باید بداند؟!!! کی این مقررات را تصویب کرده و اصلا قانونی هست؟!!! آیا اگر این مقررات قانونی تصویب شده به اطلاع خانواده متوفی رسانده شده است . چرا بار مالی زیاد روی شهروندان ایجاد می کنید ؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار