افت دلار، قیمت طلا را کاهشی کرد
کد خبر: ۱۴۵۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

محمدرضا کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه طی هفته گذشته اظهار کرد: بررسی‌ها نشان از آن دارد که روند قیمت‌گذاری طلا و سکه در بازار داخلی برخلاف بازارهای جهانی روند کاهشی به خود گرفته است.

این کارشناس بازار طلا و سکه یادآور شد: به طور متوسط قیمت طلا در بازارهای جهانی هشت دلار رشد داشته و هر اونس دلار از قیمت ۱۲۸۶ دلار در ابتدای هفته به قیمت ۱۲۹۴ دلار در انتهای هفته رسیده است.

وی یادآور شد: طی هفته گذشته میزان دادوستد و تقاضا به شدت افت کرد و افت تقاضا عاملی شد تا حباب سکه تمام از حدود ۵۷۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

افت دلار، قیمت طلا را کاهشی کرد

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: قیمت دلار آمریکا طی هفته گذشته به طور متوسط با کاهش ۸۵۰ تومانی مواجه شد و در کنار کاهش تقاضا، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی برخلاف بازار جهانی روند نزولی به خود گرفته است.

این کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد: در ماه مبارک رمضان عموماً سطح دادوستد و تقاضا افت می‌کند و در روزهای اخیر به واسطه کاهش میل سرمایه‌گذاری در بازار طلا به واسطه نوسانات آن در ماه‌های اخیر، ارزش طلا و حباب سکه کاهش قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

وی اظهار کرد: بررسی آخرین نرخ‌های طلا و سکه نشان از آن دارد که سکه تمام با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت در هفته گذشته به ارزش چهار میلیون و ۹۷۵ هزار تومان رسیده و در کنار آن هر قطعه نیم سکه دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی یک میلیون تومان ارزش‌گذاری شدند و همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار با کاهش ۸۳ هزار تومانی به ارزش یک میلیون و ۹۷۵ هزار تومان و طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۸ هزار تومانی ۴۵۵ هزار و ۹۰۰ تومانی ارزش‌گذاری شده است.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
1
بازی دولت شروع شد!

قیمت رو پائین میکشه که همه بیارن دلارها رو بفروشن
بعد
چند روز بعد دلار رو بالا میبره که ملت بیان بخرن.

قیمت دست بانک مرکزی هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار