میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳مشخص شد +عکس
کد خبر: ۱۴۵۰۳۳
تاریخ انتشار: 2019 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

با انصراف که جنوبی از میزبانی جام ملت های آسیا 2023 میزبانی این دوره از مسابقات به تنها نامزد باقی مانده یعنی کشور چین خواهد رسید.

تلویزیون چین روز چهارشنبه اعلام کرد که کره جنوبی دلیل انصراف خود از میزبانی این رقابت ها را تمرکز بر روی رقابت های فوتبال جام جهانی زنان در سال ۲۰۲۳ عنوان کرده است و به همین دلیل از میزبانی جام ملت های آسیا انصراف داد.

میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳مشخص شد

ابتدا کشور‌های کره جنوبی، چین، هند، اندونزی و تایلند برای میزبانی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ نامزد شده بودند، اما سپس هند، اندونزی و تایلند به دلیل تکمیل نبودن مدارک از بین گزینه‌ها حذف شدند و کره جنوبی و چین نامزد‌های اصلی بودند.

اتحادیه فوتبال کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از رقابت برای کسب میزبانی دوره بعدی جام ملت‌های آسیا انصراف داده است تا تمرکز خود را روی ارائه پیشنهاد میزبانی از جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳ قرار دهد، پیشنهادی که قرار است به صورت مشترک با کره شمالی به فیفا ارائه شود.

به نقل از AFP، قرار است ۱۹ می ۲۰۱۹ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) میزبان جام ملت‌ها در کنگره سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شود و اکنون با تصمیم کره جنوبی برای پس گرفتن پیشنهاد میزبانی‌اش از جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ امتیاز میزبانی از این رقابت‌ها به تنها نامزد باقیمانده یعنی به چین خواهد رسید.

با انصراف کره جنوبی از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، چین در روز چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) به صورت رسمی از سوی AFC به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا معرفی خواهد شد

چین یکبار در سال ۲۰۰۴ میزبان این رقابت ها بود که با پیروزی مقابل تیم ملی ایران توانست مجوز حضور در فینال را بدست آورد، اما با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ژاپن شد و به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

جام ملت‌ها ۲۰۲۳ مانند ۲۰۱۹ با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود که چینی‌ها ۱۲ شهر را برای میزبانی پیشنهاد داده اند.

بزرگترین استادیوم چین با ظرفیت 91 هزار نفر در شهر پکن قرار دارد و کم ظرفیت‌ترین هم در شهر لویانگو با ظرفیت 60000 است.

ورزش سه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار