پیاز ارزان شد، ماکارونی ارزان می‌شود
کد خبر: ۱۴۴۸۸۰
تاریخ انتشار: 2019 May 15    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

همرمان با کاهش برخی محصولات صیفی از جمله پیاز، خیار و گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی ایران اعلام کرد: تا یک هفته دیگر بازار ماکارونی آرام می‌شود.

قیمت برخی محصولات از جمله پیاز زرد و سفید، خیار کوتاه و گلخانه‌ای و گوجه فرنگی بوته‌ای در میادین میوه و تره بار کاهش یافت و قیمت پیاز درجه یک در میادین بعد از مدت‌ها به زیر ۴ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

براساس این نرخنامه، انواع محصولات دستچین شامل بادمجان و بادمجان دلمه با 700 تومان کاهش، هر کیلوگرم 3100 تومان، خیار کوتاه با 300 تومان کاهش هر کیلوگرم 4800 تومان، خیار گلخانه‌ای با 300 تومان کاهش هر کیلوگرم 4 هزار تومان، فلفل دلمه سبز با 1200 تومان کاهش هر کیلوگرم 4500 تومان و کاهو پیچ سالادی و کاهو رسمی پاک کرده با 100 تومان کاهش هر کیلوگرم 2 هزار تومان نرخگذاری شده‌اند.

هر کیلوگرم پیاز زرد و سفید درجه یک 3800 تومان و دستچین 4800 تومان، سبزی پاک کرده هر کیلوگرم 5100 تومان و سبزی جور هر کیلوگرم 3800 تومان، هر کیلوگرم سیب زمینی انباری درجه یک 4100 تومان و دستچین 4700 تومان، فلفل دلمه رنگی هر کیلوگرم 8200 تومان، گوجه فرنگی گیلاسی و زیتونی هر کیلوگرم 9 هزار تومان و گوجه فرنگی گلخانه‌ای هر کیلوگرم 5500 تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسند.

پیاز ارزان شد، ماکارونی ارزان می‌شود

انجمن ماکارونی: یک هفته دیگر بازار ماکارانی آرام می‌شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی ایران از حضور ماکارونی 4700 تومانی خبر داد و گفت: تا یک هفته دیگر بازار ماکارونی آرام می شود.

مرتضی سلطانی رییس هیئت مدیره هولدینگ زر و رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی گفت: التهاب بازار ماکارانی به این دلیل است که در اواخر فروردین ماه و بدون انجام هماهنگی با تولید کنندگان این محصول، به یکباره قیمت گندم دولتی برای ماکارونی دو برابر شد و معادلات قیمت تمام شده برای تولید مخدوش گردید.

سلطانی اظهار داشت:از مسئولین محترم خواهش می کنم که برای ساخته شدن آینده ی کشور راه را برای تولید کنندگان هموار سازند و دست از کارشکنی های سلیقه ای در روند تولید بردارند.
وی خاطر نشان کرد:تولید ماکارونی در کشور بیشتر از مصرف است و هیچگونه نگرانی در مورد احتمال کمبود این کالا وجود ندارد.

سلطانی افزود::ماکارونی ایران به ایتالیا هم صادر می شود، من با قدرت می گویم که برندهای ماکارونی ایرانی در دنیا نه تنها از بهترین برندها عقب تر نیستند بلکه به دلیل مواد اولیه خوب و تکنولوژی پیشرفته یک قدم هم جلوتر هستند

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی از کاهش قیمت ماکارونی به ۴۷۰۰ تومان خبر داد و گفت: حدود یک هفته دیگر بازار ماکارانی آرام می شود.

وی تصریح کرد: زمانی پیش میاید که کالایی در بازار کم عرضه میشود یا توان و امکان تولید آن پایین است یا تقاضا بیشتر از عرضه است در این صورت قطعا التهاب به وجود می آید در صورتی که در مورد ماکارونی این گونه نیست و با وجود ممنوعیت واردات ماکارونی هیچ گاه کمبود وجود نداشته است.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار