ماجرای مصوبه عروسیِ کمتر از ۳ ساعت در نقده
کد خبر: ۱۴۴۸۴۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 15    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر دستور امام جمعه نقده در آذربایجان غربی و سرپرست اداره ارشاد برای برگزاری مراسم عروسی در این شهرستان با واکنش‌های متعددی در فضای مجازی روبه رو شد. ماجرا از این قرار است که در این نامه‌ها اعلام شده، عروسی‌ها باید کمتر از سه ساعت و بدون شام برگزار و قبل از ساعت ۲۴ نیز تمام شود.

در پی واکنش کاربران که برخی این گونه برخورد‌ها را دخالت در امور خصوصی مردم دانسته اند، سرپرست اداره ارشاد نقده ضمن بیان این که این واکنش‌ها شیطنت رسانه‌ای است، گفت: این موضوع به این شکل صحت ندارد، چون در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب شد که مراسم عروسی پیش از ساعت ۱۲ شب به پایان برسد و تا دیروقت طول نکشد.

بنا بر تاکید امام جمعه نقده، پس از ساعت ۱۲ شب، به طول کشیدن مراسم عروسی سبب سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها و اعتراض مردم می‌شود و علاوه بر آن زمانی که عروسی‌ها تا دیروقت ادامه می‌یابد، سبب اختلاط زن و مرد می‌شود؛ بنابراین کسی در این جلسه با دادن شام به مهمانان مخالفتی نکرده است.

دستور امام‌جمعه نقده درباره زمان برگزاری عروسی

در همین حال ابراهیمی امام جمعه نقده نیز توضیحاتی ارائه کرد: برای کاهش هزینه‌های عروسی که از عوامل افزایش طلاق است پیشنهاد شد که اهالی شهرستان هزینه‌های اضافه عروسی‌ها را حذف کنند. پیشنهادی که مطرح شد، این است که مردم برای تسهیل ازدواج جوانان از مهریه بیش از ۱۱۴ سکه و خرید طلا بیش از ۱۰ مثقال خودداری و شام و ناهار را در عروسی‌ها حذف کنند و فقط به نزدیکان ولیمه بدهند.

به گفته او با توجه به مفاد قانون، طول کشیدن عروسی‌های بیش از ساعت ۲۴ شب غیر قانونی است و با آن برخورد می‌شود. وی حاشیه سازی‌های به وجود آمده را کار کسانی دانسته که منافع شان با عروسی‌های ساده به خطر افتاده است.

روزنامه خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
3
بسیاری اوقات مراسم ها مطابق برنامه ریزی پایان نمی یابد
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
6
تصور میشد اختلاط زن و مرد ریشه در مسائل فرهنگی دارد حال مشخص شد ساعت 12 مسبب تمام این مسائل است .
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
1
زمان عزاداریم آزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
یشتر طلاقهای امروز جامعه ما به خاطر فقر و بیکاری است. بسیاری از زوجهای جوان هستند که با هزار امید و آرزو ازدواج کرده اند اما بعد از مدتی بعلت اینکه مرد در تامین مایحتاج زندگی در مانده می شود متاسفانه به ناچار کار به طلاق می کشد . امروز بزرگترین مشکل جامعه ایرانی نه فضای مجازی است و نه بیرون بودن چند تار موی زنان. بلکه بزرگترین مشکل جامعه ما بیکاری جوانان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
جناب امام جمعه در مورد لیست مهمانان دستوری صادر نفرمودند ؟ نوع و مقدار شیرینی و میوه چطور ؟ مدل لباس عروس و داماد و دسته گل عروس و بقیه جزییات دستوری ندادند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار