سایفون: ایران پیشرفته‌ترین فیلترینگ دنیا را دارد
کد خبر: ۱۴۴۷۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 14    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

مایکل هال، رئیس شرکت سایفون گفت: ایران پیشرفته‌ترین سیستم فیلترینگ اینترنت در دنیا را دارد.

وی ادامه داد: قبلاً چین این مقام را در اختیار داشت؛ ولی طبق تجربه این شرکت، این ایران است که قوی‌ترین سیستم فیلترینگ جهان را داراست.

هال گفت: ایران 'آدم‌های خیلی باهوشی دارد که کارشان مقابله با آدم‌های باهوش ماست. ' بین یک و نیم تا دو میلیون' روزانه از این فیلترشکن در ایران استفاده می‌کنند؛ آماری که در مواقع تشدید فیلترینگ یا مسدود شدن بعضی سرویس‌ها بیشتر هم می‌شود.

به گفته مدیر سایفون در مصاحبه با بی بی سی، اوایل سال ۲۰۱۸ (زمستان ۱۳۹۶) که ایران پیام‌رسان تلگرام را فیلتر کرد، برای دو هفته شمار کاربران سایفون در ایران به 'بیش از ۱۰ میلیون نفر' رسید.

او تلاش‌ها برای مؤثر نگه داشتن سایفون را به یک 'جنگ فرسایشی' تشبیه کرده و گفته بعضی از روش‌هایی که ایران برای از کار انداختن فیلترشکن‌ها استفاده می‌کند، روی سیستم‌های مالی و تجاری ایران هم تأثیر منفی می‌گذارد و استفاده از اینترنت را مشکل می‌کند.

'در نتیجه به طور طبیعی یک مقدار مقاومت ایجاد می‌شود و فیلترینگ شدید را فقط برای مدت محدودی می‌توانند اعمال کنند.

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
1
13
جای تاسف داره این کار...ما در زمینه هایی که باید اول باشیم آخریم و در آنهایی که باید جزو آخرین ها باشیم اولیم...این همه دانش و هزینه را میتوانستند در صنعت خودروسازی،برق،مخابرات،ساخت تلفن همراه،ساخت نرم افزارها و هزاران جای دیگر صرف کرد...به قول پرویز پرستویی تو فیلم لس آنجلس تهران: به خاک رفتیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
1
5
جای تاسف دارد به جای اینکه در اقتصاد و رشته های غلمی و صداقت و انسانیت اول باشیم در فلترینگ و رانت و اختلاس و تورم اولیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
راست میگه وقتی می بینی بعضی از سایت های رسمی داخلی هم کند هستند با فیلتر شکن میبینی به راحتی باز می شن و این نتیجه به اصطلاح فیلتر هوشمند هست که می خواد محتوا رو انتخابی فیلتر کنه که ریپ میزنه
دلیل اینکه می خوان همه ارگانهای دولتی رو ببرند روی اینترانت ملی بیشتر به خاطر همین موضوع فیلتر هست تا افزایش سرعت کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار