دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین
کد خبر: ۱۴۴۶۳۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
در سال های اخیر توجه زیادی به فنگ شویی در طراحی و ساخت و ساز شهری هنگ کنگ صورت گرفته است، به گونه ای که طراحی به شکلی انجام شده که کوه ها در پشت و دریا در مقابل مناطق مسکونی قرار گرفته اند. بنا بر معیارهای فنگ شویی این موقعیت فوق العاده است، می گویند کوه های پشت انرژی مثبت بسیاری را در بردارد

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چیناختصاصی «تابناک باتو» ـ هنگ کنگ یکی از زیباترین شهرهای جهان با مناظر شگفت انگیز است. طراحان ساختمان و مهندسین معمار این شهر به فلسفه فنگ شویی باور دارند.

بنا بر این فلسفه ساختمان ها و اشیا را مطابق و هماهنگ با طبیعت می سازند تا با این روش شانس، خوشبختی، ثروت و رفاه بیشتری برای صاحبان ساختمان جلب کنند. این فلسفه ریشه در فرهنگ هنگ کنگ و فلسفه باستانی چین دارد.

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

چینی ها بر این باورند، شکل ساختمان، ورودی و دکوراسیون آن نقش مهمی در جذب شانس و رفاه صاحب ساختمان دارد، به همین دلیل آنها پیش از خرید خانه یا دفتر کار و یا حتی انجام پروژه های بزرگ مهندسی و معماری با یک متخصص فنگ شویی مشورت می کنند.

نمونه هایی از فلسفه فنگ شویی را می توان تقریباً در هر نقطه ای از هنگ کنگ دید.

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

فرهنگ فنگ شویی در چین در طول انقلاب فرهنگی دهه شصت قرن پیش سرکوب شد. اما در سال های اخیر فنگ شویی بازگشته تا نهضت و بازیابی دراماتیکی را تجربه کند، به خصوص در جنوب چین که ساکنانش هنوز هم به برخی خرافه ها باور دارند.

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

ساکنان مرکز چین کمتر به فنگ شویی و این گونه مسائل باور دارند، با وجود این، هنوز برخی سرمایه داران براساس فنگ شویی کارشان را انجام می دهند و برای احتیاط آن را در ساخت و سازهای خود در نظر می گیرند، چون انجام دادنش بهتر از پشیمانی است.

در واقع بسیاری از شرکت های چینی بخشی از بودجه خود را برای مشاوره در زمینه فنگ شویی اختصاص می دهند.

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

این مشاوره ها پیشنهادهای ساده مثل تغییر جای صندلی مدیران شرکت تا قرار دادن یک سکه زیر فرش را تا امور پیچیده از جمله ویران کردن بخشی یا همه ساختمان و دوباره ساختن آن را در برمی گیرد.

وقتی ساختمان مرکزی بانک HSBC مشهور را با شیرهای برونزی موجود در ورودی بانک در نیمه دهه هشتاد می ساختند، جای پله های برقی را با هدف ایجاد زاویه با ورودی بانک عوض کردند تا از ورود ارواح شریره به ساختمان که در بالای بندر ویکتوریا پرواز می کردند، جلوگیری کنند.

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

یک بانک چینی فنگ شویی را نادیده گرفت و در حال حاضر مردم آن را یک بانک کم سود می دانند و به دلیل رعایت نکردن فنگ شویی در بیشتر وقت های سال خالی از مراجعه کننده است. می گویند لبه های تیز متعدد در ساختمان بانک باعث این اتفاق شده و انرژی منفی ساختمان های اطراف را جذب می کند.

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

مالک مرکز لیبو ورشکست شد و مجبور شد آن را بفروشد، چون مرکز لیبو مقابل یکی از لبه های تیز بانک چین قرار داشت.

برای جلوگیری از وقوع این بدشانسی ها دو ستون را به بالای ساختمان HSBC اضافه کردند تا انرژی منفی را از بانک دور کنند.

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

در سال های اخیر توجه زیادی به فنگ شویی در طراحی و ساخت و ساز شهری هنگ کنگ صورت گرفته است، به گونه ای که طراحی به شکلی انجام شده که کوه ها در پشت و دریا در مقابل مناطق مسکونی قرار گرفته اند. بنا بر معیارهای فنگ شویی این موقعیت فوق العاده است، می گویند کوه های پشت انرژی مثبت بسیاری را در بردارد زیرا که پناهگاه اژدهایان است، زیرا اژدهای سکنی گزیده در کوه برای نوشیدن آب و شنا به سوی دریا می روند و به هنگ کنگ انرژی مثبت می دهند.

دریچه‌های اسرار آمیز آسمانخراش‌های چین

دریچه های آسمانخراش ها هم برای عبور اژدهایان گذاشته شده تا مستقیم و بدون برخورد با هیچ مانعی به سوی دریا بروند و بی وقفه انرژی مثبت خود را به شهر جاری کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس
|
United Kingdom
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
12
56
این دریچه ها برای تخلیه فشار نیروی باد در آسمانخراشهایی که بصورت تو خالی ساخته می شود قرار میگیرد که فشار جانبی ناشی از باد که در آسمانخراشها به وجود می آید را تخلیه کند و در کشورهای دیگر هم نظیرش وجود داره. اگر این دریچه ها نباشند علاوه بر نیروی وارده بر آسمانخراش، در طبقات تحتانی و ورودیهای همکف آسمانخراش بشدت باد جریان خواهد گرفت. این خرافاتها چیه میزنین؟ یکم تحقیق کنید بعد مطلب بزارید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
حرف الکی میزنی چرا ؟؟؟؟ پس چطور در برجهای به مراتب بلندتر از اینها هیچ سوراخی در ساختمان آسمانخراش مشاهده نمیشود، به طور مثال امپایر استیت یا برج العرب هیچکدام کوچکترین حفره ای در سطح بنای آنها نیست. به نظر شما خرافاتی حرف میزنی و بدون دانش و منطق.
محسن
| |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
قبول دارم اما ازین چینی های شرق آسیا هرچی بگی برمیاد درسته که باد خیلی زیاده و فشار هوا دربالا دست بسیار پایینه اما دلیلی واس گذاشتن همچین شکاف بزرگی نمیکنه
تقی
| |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
برای کنترل باد بدنه ساختمان را مدور یا با زاویه می کنند که باد رو بشکنه اون سوراخ فقط فشار رو از یک نقطه می گیره نه کل بنا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
8
25
اسمانخراشها دارای بادهای جانبی شدید هستند که سازه ساختمان را به حرکت در می اورد و در کناره های ان در سطح زمین ایجاد بادهای دایمی میکند این دریچه ها برای عبور هوا و کنترل این بادها است و ربطی به زیبا شناختی ساختمان ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
نگفت ربطی به زیبا شناختی داره به اصول فلسفه فنگ شویی مرتبطه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
3
34
خیر این چرندیات چیه منتشر میکنید. این ساختمانها در مسیر بادهای تند هستند و این سوراخ ها برای کاهش فشار باد بر سازه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار