مصرف این روغن‌ها زوجین را نابارور می‌کند
کد خبر: ۱۴۴۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 12    -    ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا به نقش موثر تغذیه در افزایش یا کاهش باروری اشاره کرد و گفت: روغن‌های های اشباع، چربی حیوانی و روغن جامد، در کاهش باروری نقش عمده‌ای دارند.

دکتر لادن گیاهی گفت: غذا‌های دارای نگهدارنده زیاد یا فرآوری شده در کاهش باروی نقش عمده‌ای دارند و به زنان به خصوص در سنین باروری توصیه می‌شود که تا حد امکان از این مواد غذایی استفاده نکنند. وی با اشاره به اینکه طیفی از مواد غذایی در افزایش کیفیت باروری موثر هستند، گفت: مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، امگا ۳، مواد معدنی، روی و سلنیوم در افزایش کیفیت باروری نقش عمده‌ای دارند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به نقش موثر جوانه‌های خوراکی در افزایش باروری، به زوج‌های جوان توصیه کرد که آن‌ها را مصرف کنند. گیاهی ادامه داد: آن چیزی که برای سلامت اعضای شما مانند قلب و عروق مناسب است، برای بهبود کیفیت باروری هم موثر می‌باشد و خوردن آن‌ها توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: افراد با نظر پزشک یا متخصص تغذیه، اقدام به مصرف مواد غذایی کنند، زیرا در برخی شرایط بدنی بهتر است مواد غذایی کمتر یا بیشتر استفاده شود. گیاهی گفت: در طب سنتی تمرکز بر روی طبع‌ها و مزاج‌ها است که موضوع درستی می‌باشد و سعی می‌شود با تغذیه مناسب به این هدف مهم، از جمله افزایش باروری دست یافت.

وی افزود: برخی افراد به نام طب سنتی اعلام می‌کنند که نباید لبنیات در دوران بارداری استفاده کرد که در این صورت باید منابع کلسیم بهتری را جایگزین کرد. اگر مصرف لبنیات حدف شود، فرد با کمبود کلسیم در دوران بارداری مواجه می‌شود که این کار می‌تواند برای مادر مشکل ساز باشد.

گیاهی اضافه کرد: براساس شواهد علمی و منابع موجود در متون صحیح طب سنتی، تغذیه در دوران بارداری باید طبق اعتدال باشد و حذف برخی مواد غذایی به نفع مادران باردار نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
به خاطر همینه که اون قدیمیا این همه روغن حیوانی میخوردن اینقدر بچه دار نمیشدن!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار