جزیره‌ای عجیب که حق مردن در آن را ندارید+ تصویر
کد خبر: ۱۴۴۵۰۹
تاریخ انتشار: 2019 May 12    -    ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

شاید برای شما سوال باشد که چرا چنین قانون عجیبی در این جزیره حکم فرما بود برای خواندن این مطلب با ما همرا باشید.

مرگ و تولد دو مسئله رایج در زندگی بشر محسوب می‌شوند. درواقع نمی‌توان هیچ شخصی را از مرگ یا تولد منع کرد، اما به نظر می‌رسد در دوران باستان در جزیره‌ای در یونان چنین موضوعی رایج بوده است.

در یونان باستان افرادی که در جزیره دلوس جان خود را از دست می‌دادند حق دفن نداشتند چرا که خاک این جزیره مقدس ارزیابی می‌شده است.

جزیره‌ای عجیب که حق مردن در آن را ندارید+ تصویر

شاید برای شما سوال باشد که چرا چنین قانون عجیبی در این جزیره حکمفرما بود. شاید باید به این موضوع توجه کنیم که دلوس زادگاه خدایان یونان باستان مثل آپولو بوده و در نتیجه افراد بر اساس اعتقادات خود خاک این منطقه را ویژه می‌دانستند. این جزیره کوچک و باستانی در مجاورت منطقه میکونوس یونان است.

جالب است بدانید طرح تصفیه منطقه دلوس از شصت سال پیش از میلاد مسیح شروع شد و یکی از اقدامات حاکم وقت این جزیره؛ پیسیستراتوس این بود که دستور داد همه قبر‌های موجود در جزیره نبش قبر شده و به منطقه‌ای دیگر منتقل شوند. سپس دستور داده شد که هیچ فردی حق مرگ در این منطقه را ندارد و باید برای مرگ خود به منطقه‌ای دیگر هجرت کند.

هدف از این فرامین این بود که خاک دلوس پاک و خالص بماند و هیچ فردی نتواند حتی در مورد بخششی از خاک بازماندگان خود در زمین ادعای مالکیت کند. این قوانین تا صد‌ها سال ادامه داشت و سپس به مرور زمان با تغییر فرهنگ و دین مردم منطقه تا حد زیادی تعدیل شد. جالب است بدانید هم اکنون این جزیره کوچک با مساحت ۱.۳۲ کیلومتر مربع، بین تنها ۱۴ تا ۲۰ نفر جمعیت دارد و در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار