ماجرای عجیب ثروتمند شدن یک مرد با فروش ماه+عکس
کد خبر: ۱۴۴۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 11    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

دنیس هوپ، یک شهروند آمریکایی موفق شد ماه را به شهروندان ایالات متحده بفروشد و از این طریق نیز ثروتمند شود.

 احتمالا شنیده اید که در قرون وسطی برخی افراد در لباس کشیش‌ها مدعی می‌شدند می‌توانند زمین‌های بهشت را به متقاضیان بفروشند و با این کلاهبرداری از مردم ساده روستایی پول دریافت می‌کردند. این روش به شکلی جدیدتر در ایالات متحده نیز اجرایی شده است.

سال‌ها پیش در دهه ۱۹۸۰ مردی به نام دنیس هوپ یک ایده جالب و خلاقانه به سرش زد. او با خودش فکر کرد همانطور که کریستف کلمپ کاشف زمین‌های ایالات متحده شده، چه اشکالی دارد که او نیز ادعای مالکیت زمین‌های ماه را داشته باشد. به همین دلیل نامه‌ای بلند بالا به سازمان ملل نوشت و درخواست کرد سهم شهروندی او از ماه را مشخص کنند.

ناگفته پیداست که سازمان ملل به چنین نامه عجیبی هرگز پاسخ نداد، اما هوپ هم ساکت نماند و به سرعت ایده خود را عملی کرد، یعنی با انتشار آگهی در جراید کثیرالانتشار اقدام به فروش ماه کرد. شاید تصور کنید هیچ فرد عاقلی به چنین آگهی بی محتوایی توجه نمی‌کند، اما سخت در اشتباهید. چرا که صد‌ها نفر حاضر شدند بخش‌هایی از ماه را از هوپ بخرند و در ازای آن سند دستنویس و قانونی هوپ را دریافت کنند.

ماجرای عجیب ثروتمند شدن یک مرد با فروش ماه+عکس

تصویری از هوپ و سند مالکیت ماه

شاید بپرسید چرا قانونی؟ چون هیچ قانونی هوپ را از فروش ماه منع نکرده است. او موفق شد از طریق همین روش عجیب ثروتی خیره کننده به هم بزند و مشتریانی سرشناس مثل رونالد ریگان و جرج بوش را نیز قانع کند زمین‌هایی در ماه بخرند. شاید باز هم متعجب شوید که چطور می‌شود به هوپ و زمین‌های او امید داشت و واقعیت این است که ادعای هوپ پربیراه هم نیست چرا که بر اساس ماده دوم پیمان فضای سازمان ملل متحد در سال ۱۹۶۷، هیچ کشوری نمی‌تواند ماه را داشته باشد. اما هیچ چیز در مورد افراد ذکر نشده است. بنابراین، در اوایل دهه ۱۹۸۰، دنیس هوپ نامه‌ای را به سازمان ملل ارسال کرد که در آن او اعلام کرد مالک ماه است و توضیح داد که چگونه می‌خواهد به تقسیم و سپس ماه به فروش برسد. او همچنین از آن‌ها پرسید که چرا افراد نمی‌تواند مالکیت ماه را ادعا کند. اما سازمان ملل هرگز پاسخ نداده است.

هوپ هر هکتار از ماه را ۱۹.۵ دلار به فروش رسانده و جمعا ۶۱۱ میلیون هکتار از ماه را فروخته است. هوپ مدتی بعد مدعی شد خورشید، عطارد، اورانوس، پلوتون و مریخ نیز از آن او است و می‌توانید بخش‌هایی از این سیارات را نیز از هوپ خریداری کنید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
6
باور نکردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار