شش نوشیدنی طبیعی برای حفظ زیبایی پوست و مو
کد خبر: ۱۴۴۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 10    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
نوشیدنی‌های طبیعی متنوعی برای غلبه بر تشنگی وجود دارند، برخی از این نوشیدنی‌ها که در مناطق مختلف دنیا مرسوم هستند علاوه بر رفع تشنگی خواص و فواید شگفت انگیزی برای پوست و مو دارند که در این گزارش به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شش نوشیدنی طبیعی برای حفظ زیبایی پوست و مو«اختصاصی تابناک باتو»  نوشیدنی‌های طبیعی متنوعی برای غلبه بر تشنگی وجود دارند، برخی از این نوشیدنی‌ها که در مناطق مختلف دنیا مرسوم هستند علاوه بر رفع تشنگی خواص و فواید شگفت انگیزی برای پوست و مو دارند که در این گزارش به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شربت زردآلو (قمر الدین)

شش نوشیدنی طبیعی برای حفظ زیبایی پوست و مو
شربت زردآلو که در کشور‌های عربی به اسم قمرالدین شناخته شده از میوه زردآلو تهیه می‌شود. این نوشیدنی فواید زیادی برای پوست و مو دارد، زیرا حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، کلسیم و آهن است که منبع اصلی سلامت مو به شمار می‌رود. قمرالدین ویتامین‌های A، B. و C. و آنتی اکسیدان دارد. بنا به گزارش سایت natural food series این نوشیدنی پوست را جوانتر می‌کند.

نوشیدنی تمر هندی

شش نوشیدنی طبیعی برای حفظ زیبایی پوست و مو
این نوشیدنی مزه شور دارد و با شکستن میوه تمبر هندی و خیساندن آن در آب و سپس صاف کردن آن به دست می‌آید. سپس با شکر شیرین می‌شود و پس از خنک شدن سرو می‌شود. نوشیدنی تمر هندی حاوی ویتامین C، A، آنتی اکسیدان و کاروتن است که منجر به نشاط و شادابی پوست صورت می‌شود و حاوی منیزیم، پتاسیم و سرشار از اسید‌هایی است که پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد، به خصوص آلفا هیدروکسی اسید که از ضد چروک‌های پوست به شمار می‌رود و به عنوان درمان طبیعی برای کاهش چروک و لکه‌های پوستی است و باعث یک دست شدن پوست صورت می‌شود.

نوشیدنی خرنوب (خروب)

شش نوشیدنی طبیعی برای حفظ زیبایی پوست و مو
نوشیدنی خرنوب که از ثمره درخت خرنوب تهیه می‌شود حاوی ویتامین‌ها و عناصر و مواد غذایی مهم از جمله قند، پروتئین، چربی و روغن‌های خالی از کولسترول، ویتامین‌های A.، D.، B۱، B۲، B۳، املاح معدنی از جمله آهن، مس، نیکل، کلسیم، منیزیم، منگنز و فسفر است. بنا به گزارش health line شربت خرنوب به پاکسازی پوست صورت و حفظ رطوبت و نرمی آن کمک می‌کند، این نوشیدنی مناسب پوست‌های خشک است و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود و از بروز چروک‌ها و نشانه‌های افزایش سن مقابله می‌کند.

نوشیدنی میوه‌های خشک شده (خشاف)

شش نوشیدنی طبیعی برای حفظ زیبایی پوست و مو
یکی از نوشیدنی‌های طبیعی که فوایدی بیشمار دارد با اصالتی ترکیه‌ای در کشور‌های عربی به خشاف معروف است و از برگه‌های خشک شده زردآلو، خرمای خشک شده، انجیر خشک، برگه هلوی، کشمش و آجیل خیس خورده تهیه می‌شود. این نوشیدنی منبع فوق العاده‌ای برای انواع مواد معدنی از قبیل: آهن، پتاسیم، روی، فسفر، منیزیم، کلسیم و سدیم است.

سوبیا

شش نوشیدنی طبیعی برای حفظ زیبایی پوست و مو
سوبیا نوشیدنی گوارایی است که از پودر نارگیل تهیه می‌شود و همه ما می‌دانیم که اگر نارگیل را برای مصرف بیرونی مو و صورت استفاده کنیم چه تأثیرات فوق العاده‌ای دارد، حال تصور کنید که آن را بخوریم. بنا به گزارش style craz نارگیل منبع قوی برای مرطوب کردن و تغذیه مو و پوست صورت است و حاوی تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی است که خوردن آن کمبود‌های جسم را جبران می‌کند، همانطور اسید‌های چرب موجود در نارگیل از پوسته پوسته شدن مو جلوگیری می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی که ماده اصلی آن پودر نارگیل است، آرد برنج را یک شب قبل در آب می‌خیسانند که به نوشیدنی حالتی نشاسته‌ای می‌بخشد سپس آن را با پودر نارگیل، شیر و شکر مخلوط می‌کنند.

شربت چای ترش

شش نوشیدنی طبیعی برای حفظ زیبایی پوست و مو
چای ترش یا چای روزل Roselle حاوی مقدار زیادی از ویتامین C. است که منبع قوی برای سلامتی و شادابی پوست صورت به شمار می‌رود. این نوشیدنی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بنا به گزارش سایت heath benefits time نشانه‌ها و علائم افزایش سن را به تأخیر می‌اندازد. شربت چای ترش یک نوشیدنی پرطرفدار برای روز‌های گرم است که با چای ترش، آب و شیرین کننده‌هایی مثل عسل تهیه می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
0
2
خود زردآلو طبیعی ترین و قوی ترین ضد افتاب ممکنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار