بوغدا آشی، غذایی مناسب برای افطار
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۴۲۲۹
تاریخ انتشار: 2019 May 09    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
bato-adv
bato-adv
اصولا هر شهر و استانی با توجه به طبیعت و پیشینه‌ی خود غذا‌های محلی مختص به خود را دارد. هر چند ممکن است غذا‌هایی با عنوان یکسان در شهر‌های مختلف به شیوه‌های متفاوت طبخ شود دلیل آن هم شرایط طبیعی و محیطی هر محل است که افراد متناسب با آن دستور پخت‌های متفاوتی برای غذا‌های خود دارند. بوغدا آشی غذایی بسیار خوشمزه مخصوص استان زنجان است.

بوغدا آشی، غذایی مناسب برای افطار«تابناک باتو» اصولا هر شهر و استانی با توجه به طبیعت و پیشینه‌ی خود غذا‌های محلی مختص به خود را دارد. هر چند ممکن است غذا‌هایی با عنوان یکسان در شهر‌های مختلف به شیوه‌های متفاوت طبخ شود دلیل آن هم شرایط طبیعی و محیطی هر محل است که افراد متناسب با آن دستور پخت‌های متفاوتی برای غذا‌های خود دارند. بوغدا آشی غذایی بسیار خوشمزه مخصوص استان زنجان است.  حتما باید دقت کنید که حبوبات و گندم را از شب قبل بخیسانید. برای پخت حبوبات و گندم آن‌ها را باید روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب پخته شوند. اگر حرارت بالا باشد آب درون ظرف خشک میشود، ولی هنوز حبوبات مغز پخت نشده اند. سبزی بکار رفته در این آش اسفناج است. از آنجایی که این سبزی مقوی حاوی ویتامین‌های A. و E. و B. – آهن- پتاسیم- ید و کلسیم است- مصرف آن در رژیم غذایی شما توصیه می‌شود. علاوه بر آن- اسفناج ضد سرطان بوده و برای حل مشکل یبوست بسیار مفید است. یبوست یک مشکل گوارشی است که بخصوص در فصل پاییز بیشتر از سایر فصول بروز می‌کند و مشکلاتی زیادی برای فرد ایجاد میکند. استفاده از اسفناج کمک خواهد کرد تا گوارش بهتری داشته باشید و کمتر از یبوست رنج ببرید. علاوه بر آن اسفناج به دلیل دارا بودن ویتامین A. بسیار برای چشم و بینایی مفید است؛ و بدلیل دارا بودن کلسیم برای استخوان و دندان‌ها هم بسیار مفید است. این آش مقوی علاوه بر دارا بودن سبزی اسفناج- حاوی حبوبات مفیدی، چون عدس- لوبیا و نخود است. از خواص عدس میتوان به پرانرژی و سبک بودن آن اشاره کرد. علاوه بر آن عدس حاوی کلسیم- ویتامین B. و آهن نیز هست. نخود حاوی آهن و ویتامین‌های A. – B. و C. است و به آسانی هضم شده و به پاکسازی روده‌ها کمک می‌کند. از انواع دیگر آش می‌توان به:آش بلغور، آش شلغم، آش کارده و ترخینه یا کشکنه دشتی اشاره کرد.

بوغدا آشی، غذایی مناسب برای افطار

مواد لازم

اسفناج : 2 کیلو
حبوبات(نخود ، لوبیا قرمز ، عدس) : 500 گرم
پیاز درشت : 4 یا 5 عدد
گندم : 250 گرم
روغن : 200 گرم
آرد : 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
زردچوبه : به میزان لازم

مراحل پخت

حبوبات و گندم را بخیسانید.

روغن را روی حرارت قرار داده و پیاز را خرد کرده و تفت دهید.

زردچوبه را اضافه کرده و سپس پیاز داغ را به حبوبات و گندم اضافه کنید.

مقداری آب مجدد روی حبوبات بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

آش را مرتب هم بزنید.

پس از پخت کامل حبوبات اسفناج را بصورت درشت خرد کرده و در آش بریزید.

بعد از اینکه مواد آش کامل پخت مقدار کمی روغن را روی حرارت قرار داده و دو قاشق سوپ خوری آرد را در آن سرخ کنید و به آش اضافه کنید.(این مرحله اختیاری ست).

پس از ده دقیقه آش آماده سرو است.

غذالند

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv