شکر ۳۴۰۰ تومانی به بازار آمد
کد خبر: ۱۴۴۲۲۴
تاریخ انتشار: 2019 May 08    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

با عرضه شکر تنظیم بازاری، قیمت شکر در برخی فروشگاه‌ها به کیلویی 3400 تومان عرضه می‌شود.

مشاهدات خبرنگار ما حاکی است، برای گرفتن شکر تنظیم بازاری که برای هر نفر 3 کیلوگرم داده می‌شود و در برخی فروشگاه‌ها مانند شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود صف‌های حدود 20 نفره بسته می‌شود.

 یکی از این فروشگاه‌ها در منطقه 19 تهران حمایت از این دارد که سهمیه‌های 2 تن برای توزیع هر نفر سه کیلوگرم اختصاص یافته و حدود 20 نفر جلو این مغازه‌ها صف بسته می‌شود که برای گرفتن 3 کیلو گرم شکر حدود نیم ساعت زمان می‌برد.

یکی از فروشندگان فروشگاه تعاونی به خبرنگار فارس، گفت: تخصیص شکر تنظیم بازاری به فروشگاه‌ها آغاز شده و قول داده‌اند که روزانه این سهمیه‌ها را اختصاص دهند. با توزیع این شکر قیمت بازار شکسته می‌شود.

روز گذشته دبیر انجمن صنایع قند و شکر به خبرنگار فارس گفت: یک میلیون و 600 هزار تن شکر تا آخر شهریور به بازار کشور تزریق می‌شود که بخشی از ‌آن تولید داخل است و بخش زیاد آن واردات خواهد شد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که واردکنندگان تعهد محضری می‌دهند که قیمت شکر وارداتی را به کیلویی 3400 تومان عرضه کنند، قیمت شکر طی چند روز آینده متعادل خواهد شد و باید به همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برگردد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی هم روز گذشته گفت: در سه روز گذشته بیش از 20 هزار تن با قیمت مصوب 3400 تومان به بازار عرضه شده و فروش آن در میادین و فروشگاه‌های منتخب آغاز شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت هم با بیان اینکه از روز اول ماه رمضان شکر تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود، گفت: تا کنون 150 تن شکر تنظیم بازاری تحویل میادین میوه و تره‌بار شده است.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت استان تهران هم قول داده بود که طی روزهای آتی بازار شکر متعادل شود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار