جنجال ازدواج چینی ها با دختران پاکستانی+عکس
کد خبر: ۱۴۴۲۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 08    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

این روزها ماجرای ازدواج اتباع چینی با دختران پاکستانی در فضای مجازی و رسانه های پاکستان بحث برانگیز شده و گفته می شود که برخی از اتباع چینی از این طریق به خرید و فروش اعضای بدن می پردازند.

جنجال ازدواج چینی ها با دختران پاکستانی+عکس

ماجرای بحث برانگیز ازدواج مردان چینی با زنان پاکستانی حتی به صحن مجلس ملی پاکستان نیز رسیده و مسئولان به اطلاع اعضای کمیته دادگستری و امور حقوقی این کشور رسانده اند که چینی ها طی ازدواج با دخترانی پاکستانی، آنان را به چین برده و سپس اعضای بدن آنها را خارج و اقدام به فروش آن می کنند.
«رانا ثنا الله» یک نماینده مجلس پاکستان می گوید: زنان این کشور در مناطق محروم روستایی مجبور به تحمل وضعیت دشوار اقتصادی و هچمنین رفتارهای تند و به اصطلاح ناموسی از سوی مردان هستند.
خانم «شنیلا رات» از اعضای کمیته دادگستری مجلس پاکستان نیز گفت: مردان چینی با مراجعه به مناطق مختلف در ایالت پنجاب اقدام به جلب توجه دختران کرده و سپس با آنان ازدواج می کنند. اتباع چینی برای رسیدن به اهداف خود دختران پاکستانی را با پول تحریک کرده سپس اعضای بدن آنان را طی چند مرحله خارج و اقدام به فروش آن می کنند.
یک نماینده اقلیت در مجلس پاکستان نیز گفت: شهروندان چینی برای اینکه اقدام آنان شک برانگیز نباشد به صورت صوری مسلمان شده و با دختران مسلمان پاکستانی ازدواج می کنند.
اما رسانه های پاکستانی ماجرای دیگری پشت پرده ازدواج های جنجالی اتباع چینی با زنان پاکستانی را مطرح می کنند و آن این اینکه چینی ها با این کار دختران پاکستانی را مجبور به اعمال غیراخلاقی می کنند.
در همین حال سفارت چین در اسلام آباد به گزارش های اخیر مبنی بر افزایش غیرطبیعی آمار ازدواج اتباع چینی با دختران پاکستانی واکنش نشان داد و اعلام کرد: چین برای جلوگیری از فعالیت عناصر سودجو و مقابله با اعمال شنیع آنان از هیچ همکاری با دولت پاکستان دریغ نمی کند.
سفارت چین تاکید کرد: قاچاق انسان و تجارت اعضای انسان در چین به شدت ممنوع است و دولت چین برای مقابله با چنین اقدامات شیطانی با دولت پاکستان همکاری می کند.
سایت های خبری پاکستان گزارش می دهد: اتباع چینی با سوء استفاده از روابط صادقانه و نزدیک پاکستانی ها با دولت و مردم چین، اقدام به ارتکاب اعمال شیطانی کرده و اقدام به خرید و فروش اعضای بدن دختران پاکستانی می کنند.
روزنامه «امت» پاکستان نوشت: اتباع غیرمسلمان چینی به طور دروغین اعلام می کنند که به دین اسلام مشرف شده اند، سپس اقدام به ازدواج با دختران پاکستانی کرده و با آنان به چین برمی گردند.
این روزنامه اردو زبان افزود: اتباع چینی، دختران پاکستانی را مجبور به اقدامات غیراخلاقی کرده و حتی در مواردی اگر بر خلاف میل آنان اقدام شود، دختران را شدیدا مورد شکنجه نیز قرار می دهند.
گروه موسوم به 'دیده بان حقوق بشر' اعلام کرد، گزارش های اخیر درباره قاچاق زنان و دختران پاکستان به چین باید زنگ خطر را برای اسلام آباد به صدا درآورده باشد.

 

به گزارش تارنمای دیده بان حقوق بشر، یک شبکه تلویزیونی پاکستان، اوایل ماه جاری میلادی(آوریل) از ورود به جایی به نام مرکز دلال ازدواج در لاهور خبر داد که شش زن و دختر که دو تن از آنها تنها 13 سال داشتند، منتظر انتقال به چین به عنوان عروس بودند.
گفته شده که در ازای این زنان و دختران، دو هزار و 800 دلار به خانواده های شان پرداخت و به آنها وعده داده شد در آینده 280دلار دیگر نیز به آنها پرداخت می شود.
روزنامه نیکی ژاپن نیز نوشت، خرید عروس های ژاپنی از سوی مردان چینی، سال هاست که انجام می شود.
درصد جمعیت زنان در چین از سال 1987 کاهش پیدا کرده است و طبق برآورد، پژوهشگران، چین در حال حاضر، 30 تا 40 میلیون زن کم دارد. درواقع، ترجیح خانواده ها به داشتن فرزند پسر و سیاست تک فرزندی در چین موجب کاهش تعداد زنان در برابر مردان چینی شده است.
عدم تعادل بین نسبت جمعیت مردان و زنان در چین باعث شده است مردان چینی برای اختیار کردن همسر با دشواری مواجه شوند و به تقاضا برای قاچاق زنان از خارج دامن زده شود.
طبق اعلام دیده بان حقوق بشر، کامبوج، لائوس، کره شمالی و ویتنام نیز شاهد قاچاق دختران و زنان به خارج از کشورهای شان هستند.

نقل از ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
2
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
1
از نشانه های اخر زمان سرازیر شدن قوم یاجوج و ماجوج به دنیا و فساد انهاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار