خواص شی باتر برای پوست و مو
کد خبر: ۱۴۳۹۸۶
تاریخ انتشار: 2019 May 06    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
روغن شی (شی باتر) یکی از مواد طبیعی مهمی است که برای پوست و مو مفید است و از آن‌ها محافظت می‌کند. این روغن حاوی چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی منحصر به فردی است که به شادابی پوست و تقویت موی سر کمک می‌کند. در این گزارش فواید شی باتر را برای پوست صورت و موی سر خواهید دانست.

خواص شی باتر برای پوست و مو«اختصاصی تابناک باتو»  روغن شی (شی باتر) یکی از مواد طبیعی مهمی است که برای پوست و مو مفید است و از آن‌ها محافظت می‌کند. این روغن حاوی چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی منحصر به فردی است که به شادابی پوست و تقویت موی سر کمک می‌کند. در این گزارش فواید شی باتر را برای پوست صورت و موی سر خواهید دانست:

خواص شی باتر برای پوست و مو

شی باتر چیست؟!
شی باتر (روغن شی) عبارت است از ماده روغنی که از هسته‌ی میوه‌ی درخت شی Shea استخراج می‌شود. این درخت در مناطق استوایی می‌روید. شی باتر دربرگیرنده عناصر غذایی متعدی از جمله اسید سیتریک، اسید اولئیک و ویتامین‌ها است و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامتی را به طور کلی دارد.

(فواید شی باتر برای پوست صورت):

۱. جلوگیری از پیری
شی باتر باعث کاهش چروک‌های پوست شده و علائم پیری را که روی صورت پدیدار می‌شوند از بین می‌برد. این ماده به تولید کلاژن پوست کمک می‌کند و ویتامین A. مورد نیاز را به پوست می‌رساند. ویتامین A. موجود در شی باتر پوست را تغذیه می‌کند و از بروز چروک‌های ریز و ظریف روی پوست ممانعت می‌نماید.

خواص شی باتر برای پوست و مو

۲. مفید برای پوست‌های حساس
شی باتر به کاهش التهابات پوست و از بین رفتن اگزما کمک می‌کند و منجر به کاهش قرمزی و تحریکات پوستی می‌شود، زیرا دارای مواد ضد التهابی است.

۳. از بین بردن تیرگی زیر چشم‌
می‌توان از شی باتر برای رهایی از تیرگی و هاله‌های سیاه اطراف چشم بهره برد.

۴. مرطوب کننده پوست صورت
شی باتر یکی از عناصری است که نقش پر رنگی در مرطوب کردن پوست‌های خشک دارد. به همین دلیل از آن در صنعت تولیدات آرایشی استفاده می‌کنند. می‌توان از آن به عنوان یک پاک کننده مواد آرایشی نیز استفاده نمود. این ماده، مواد آرایشی را به راحتی از روی پوست صورت پاک می‌کند.

خواص شی باتر برای پوست و مو

۵. یک دست کردن رنگ پوست
شی باتر به یک دست شدن رنگ پوست صورت کمک می‌کند و آن را از لکه‌های تیره پوست به اضافه کک و مک و خال تهی می‌سازد.

(فواید شی باتر برای مو):

۱. جلوگیری از ریزش مو
به کار گیری شی باتر از ریزش مو جلوگیری می‌کند، زیرا حاوی اسید‌های چرب است که نقش مهمی را در مرطوب کردن ریشه مو بازی می‌کنند، شی باتر فولیکول‌های مو را تحریک و تقویت می‌کند.

خواص شی باتر برای پوست و مو

۲. درمان خشکی مو
شی باتر یک کمک کننده مؤثر در از بین رفتن خشکی مو است. خشکی مو یکی از دلایل ایجاد پوسته سر به شمار می‌رود و شی باتر حاوی ترکیبات ضد التهابی می‌باشد. می‌توانید مو و ریشه‌ی آن را با شی باتر در حدود یک ربع ماساژ دهید، سپس مو را با شامپو بشویید، و این کار را هر هفته دوبار انجام دهید تا به شکل مؤثر از خشکی مو خلاص شوید.

۳. جلوگیری از موخوره
شی باتر به شما کمک می‌کند تا از موخوره خلاص شوید، تار‌های مو را مقاوم کرده و از شکستگی آن جلوگیری می‌کند چرا که حاوی ویتامین A. و E. است و منجر به تجدید سلول‌های مرده‌ی ریشه مو می‌شود.

۴. نرم شدن موی سر
از ویژگی‌های شی باتر می‌توان به تأثیر فوق العاده آن در نرم کردن مو‌ها اشاره کرد، رهایی از گِره خوردن مو‌ها و نرمی و لطافت مو از دیگر اثرات استفاده از شی باتر است که باعث می‌شود تا مو‌ها شکل زیبا و جذابی به خود بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار