تصاویری از آیفون در سال 1985
کد خبر: ۱۴۳۹
تاریخ انتشار: 2015 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

پیر کرویو (Pierre Cerveau) به‌عنوان یکی از طراحان برجسته جهان در اقدامی جالب به تجسم ساخت تلفن همراه آیفون توسط شرکت اپل دست زده است، البته در صورتی که این دستگاه در سال 1985 روانه بازار می‌شد!

شاید حتی بدبین‌ترین دشمنان شرکت اپل نیز نتوانند تاثیر بسزایی که این شرکت بر روی بازار تلفن‌های همراه گذاشت را تکذیب کنند. زمانی که تلفن همراه آیفون روانه بازار مصرف شد، تقریبا بیشتر تلفن‌های هوشمند بزرگ جهان دارای نمایشگرهای غیرلمسی و رابط کاربری از طریق کار با دکمه‌های متعدد بودند ولی آیفون تنها با یک دکمه و یک نمایشگر جذاب موفق شد تا استاندارد امروزی ما از یک تلفن همراه را تفسیر کند.

حال یکی از طراحان برجسته به نام پیر کرویو (Pierre Cerveau) در یک اقدام بسیار جالب دست به یک رویاپردازی زده است و با کمک استانداردهای محصولات اپل در دهه هشتاد میلادی به طراحی یک نمونه از آیفون دست زده است که نشان می‌دهد که اگر آیفون در سال 1985 توسط شرکت اپل تولید می‌شد، چه شکل و شمایلی داشت. در این طراحی استانداردهای کاری و فناوری آن دوران اعمال شده است و به همین دلیل نیز نخستین چیزی که به چشم می‌آید، وجود یک شماره‌گیر چرخان و آنالوگ بر روی این دستگاه است که شاید برای بسیاری از جوانان امروزی ناشناخته به‌نظر برسد. این دستگاه به یک درگاه 9 پین قدیمی برای انتقال داده‌ها مجهز است و حجم 512 کیلوبایت داده را در خود جای می‌دهد که البته برای سال 1985، یک رقم بسیار بالا محسوب می‌شده است.

همچنین یک پین ویژه در کنار شماره‌گیر این دستگاه تعبیه شده بوده است که با کنار کشیدن آن می‌توان کنترل منوهای دستگاه را برعهده گرفت و با قرار دادن آن در وضعیت عادی نیز می‌توان به شماره‌گیری پرداخت.

جام جم کلیک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار