گران‌ترین سفره رمضان در انتظار روزه‌داران
کد خبر: ۱۴۳۸۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 05    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

امسال روزه‌داران، رمضان را با طعم گرانی تجربه می‌کنند. آن‌طور که در گزارش‌های بانک مرکزی آمده است، طی یک‌سال گذشته تاکنون، قیمت کالاهای اساسی 15 تا 62 درصد افزایش پیدا کرده است.

این افزایش قیمت در کالاهایی همچون برنج و شکر دیده شد. بر اساس آمار وزارت، صنعت، معدن و تجارت، قیمت شکر، رقمی در حدود 70 درصد گران شد، برنج هم گرانی بیش از 50 درصدی را تجربه کرد. 

بر اساس آمار وزارت، صنعت، معدن و تجارت، قیمت شکر، رقمی در حدود 70 درصد گران شد، برنج هم گرانی بیش از 50 درصدی را تجربه کرد.

استقبال از رمضان ۹۸ با سفره گرانی

براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار همه کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، مرغ، گوشت قرمز و دیگر کالاها همچون خرما و زولبیا بامیه تامین شده و قیمت و چگونگی توزیع آن نیز به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

کاهش ۳۰ درصدی تولید محصول در سال زراعی ۹۷-۹۶ و افزایش ۳۰ درصدی صادرات بعد از جهش قیمت ارز بر نوسان قیمت خرما در بازار تاثیر گذاشت. رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرما در این باره اعلام کرده است: « کاهش ۳۰ درصدی تولید محصول در سال زراعی ۹۷-۹۶ و افزایش ۳۰ درصدی صادرات بعد از جهش قیمت ارز بر نوسان قیمت خرما در بازار تاثیر گذاشت.»

استقبال از رمضان ۹۸ با سفره گرانی

نرخ هر کیلوگرم خرمای مضافتی در شهرستان‌های مبدا را ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان اعلام شد. در برخی فروشگاه‌های تهران، قیمت خرما ارتباطی به نرخ مبدا ندارد و با قیمت‌های گزافی به مصرف کننده عرضه می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران  همبا بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد، گفت: قیمت جدید اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان همچون آش، زولبیا و بامیه طی چند روز آینده از سوی کمیسیون نظارت اعلام خواهد شد.

استقبال از رمضان ۹۸ با سفره گرانی

قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی، فروشی و کافه قنادی قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در رمضان سال گذشته ۱۴ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه ۲ ، ۱۲ هزار تومان تعیین شده بود.

براین اساس قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه با نسبت به سال گذشته ۶ هزار تومان افزایش یافته است.

استقبال از رمضان ۹۸ با سفره گرانی

ثبات نرخ نان سنتی در ماه رمضان

قاسم زراعت کار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران، از ثبات نرخ نان در ماه رمضان خبر داد و گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید همچون حقوق و دستمزد، آب و برق، حمل و نقل، بیمه و...، اما نرخ انواع نان نظیر لواش، تافتون، بربری و سنگگ از سال ۹۳ تا کنون تغییری نداشته است و همواره نرخ انواع نان سنتی تا پایان ماه رمضان ثابت خواهد ماند.

اتحادیه نان فانتزی: فعلا افزایش قیمت نداریم

ئیس اتحادیه نان فانتزی گفت: سرعت افزایش قیمت مواد اولیه مانند روغن، شکر و دیگر افزودنی‌ها به قدری بالا است که نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که چقدر افزایش قیمت بدهیم. منتظر هستیم تا این قیمت‌ها یک ثبات حداقلی پیدا کند سپس قیمت‌های خود را افزایش دهیم.

کرمی گفت: واحدهای آزادپز تامین کننده 20 درصد نان مصرفی مردم هستند و تاثیر آن‌چنانی در قوت روزانه مردم ندارند اما در ماه رمضان افزایشی نخواهیم داشت و در صورت رسیدن به یک فرمول مناسب پس از ماه مبارک این کار را خواهیم کرد. در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار نداریم و نیازهای مردم را به راحتی همکاران من در ماه مبارک تامین خواهند کرد.

استقبال از رمضان ۹۸ با سفره گرانی

قیمت اقلام اساسی در آستانه ماه رمضان

بررسی‌ها از بازار اقلام اساسی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو برنج ایرانی ۱۷ تا ۲۲ هزار، برنج خارجی ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰، عدس ۷ تا ۷ هزار و ۵۰۰، لوبیا قرمز ۱۰ تا ۱۱ هزار، لپه ۹ تا ۱۲ هزار، لوبیا چیتی ۱۳ تا ۱۵ هزار، لیمو عمانی ۵۵ تا ۶۰ هزار، شکر ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، قند ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰، روغن ۵ کیلویی ۴۰ تا ۴۵ هزار، چای ۴۵ تا ۵۰ هزار، خرما پیارم ۶۰ تا ۷۰ هزار، رطب ۲۳ هزار و بم ۳۰ تا ۳۱ هزار، هر بسته پنیر ۵۰۰ گرمی ۵ تا ۷ هزار، خامه کوچک ۲ هزار و ۵۰۰، هر بطری شیر ۴ هزار و ۳۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ و کشک ۹ تا ۱۱ هزار تومان است.

همچنین بازار محصولات پروتئینی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار، ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۵۰۰، سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار، فیله مرغ ۲۵ هزار، شقه گوسفندی ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار، شقه گوساله ۱۰۰ تا ۱۰۳ هزار، راسته گوسفندی ۱۱۰ هزار، سردست گوسفندی ۱۱۵ هزار، سردست گوساله ۱۱۰ هزار و راسته گوساله ۱۰۵ تا ۱۰۷ هزار تومان است.

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی ماه رمضان وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلوگرم عدس کانادایی با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰، نخود ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار و ۹۰۰، لوبیا قرمز خارجی ۸ هزار و ۶۰۰، لوبیا قرمز ایرانی ۹ هزار و ۴۰۰، لپه ایرانی ۹ هزار و ۲۰۰، لپه اتیوپی ۸ هزار و ۳۰۰، لپه استرالیایی ۸ هزار و لوبیا چیتی ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه شود.

وی نرخ هر کیلوگرم برنج خارجی را ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی ۱۷ تا ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی نرخ مصوب هر کیلو شکر را ۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در بازار آزاد شاهد عرضه شکر با نرخ‌های بالاتر هستیم که از این رو مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند چرا که قیمت‌های کنونی در بازار کاذب است.

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از ثبات نرخ میوه و صیفی در بازار خبر داد.

صابری نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا در روز‌های ابتدایی ماه رمضان ممکن است قیمت سبزی تا حدودی نوسان یابد. این مقام مسئول با بیان اینکه در عرضه سایر میوه‌ها در ماه رمضان مشکلی نداریم، اظهار کرد: با توجه به وقوع سرمای اخیر ممکن است تا حدودی میوه‌های سردرختی به سبب سرمازدگی دچار آسیب شده باشند، اما به سبب وقوع یخبندان در برخی مناطق برآورد دقیقی از میزان خسارت و تولید نداریم.

وی قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای را ۳ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلوگرم خیار گلخانه با نرخ ۴ تا ۶ هزار، هندوانه یک هزار تا ۲ هزار، سیب لبنانی زرد و قرمز ۶ تا ۱۱ هزار، ملون ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، پرتقال تامسون شمال ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، موز ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، کیوی ۶ تا ۱۰ هزار، گوجه سبز ۱۰ تا ۳۵ هزار، توت فرنگی جیرفت ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی کرج ۱۶ تا ۲۴ هزار و توت فرنگی گرگان ۸ تا ۱۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود که با احتساب سود ۳۰ تا ۳۵ درصد در خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو پیاز را ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی نو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی کهنه ۲ تا ۳ هزار، سیر تازه ۸ تا ۱۱ هزار، سیر خشک ۱۰ تا ۱۵ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار، کاهو پیچ سالادی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، لوبیا سبز ۷ تا ۱۰ هزار و هویج ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ماکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
14
همچین میگن واسه نان فعلا افزایش قیمتی نداریم که انگار دارن لطف میکنن به مردم که گران نمیکنند اندکی از اجناس رو...فقط نمیدونم ما مردم تا کی میخواهیم اینا رو ببینیم و سکوت کنیم؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
بی سفره شوید کسانی که سفره مردم را روز به خالی تر وکوچکتر میکنید ...............شرمنده دوعالم باشید.............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
1
خدایا دقت کردی مهمونیت دیگه داره برامون گرون تموم میشه
خودت یه کاری بکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار