روش های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های تیره پوست
کد خبر: ۱۴۳۷۸۸
تاریخ انتشار: 2019 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
پوست یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین اعضای بدن انسان است و بیش از هر عضو دیگری به صد‌ها عوارض و امراض مبتلا می‌شود، لکه‌های تیره مانند جوش‌ها از شایع‌ترین مشکلات پوستی به شمار می‌روند. ۸۰ درصد از مردم جهان دست کم در یک دوره از زندگی خود به لکه‌های تیره پوست مبتلا می‌شوند.

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های تیره پوست«اختصاصی تابناک باتو» پوست یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین اعضای بدن انسان است و بیش از هر عضو دیگری به صد‌ها عوارض و امراض مبتلا می‌شود، لکه‌های تیره مانند جوش‌ها از شایع‌ترین مشکلات پوستی به شمار می‌روند. ۸۰ درصد از مردم جهان دست کم در یک دوره از زندگی خود به لکه‌های تیره پوست مبتلا می‌شوند.

 

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های تیره پوست

پیدا شدن لکه‌های تیره پوست فقط به عمر و سن انسان بستگی ندارد بلکه قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ابتلا به التهابات پوستی و رنج بردن از اختلالات هورمونی، داشتن حساسیت، خوردن دارو‌های شیمیایی از جمله مهمترین دلایل بروز لکه‌های تیره پوست به شمار می‌روند.

می‌توان مشکل بروز لکه‌های تیره را با چند راه حل طبیعی درمان کرد:

۱. سیب زمینی:

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های تیره پوست
از قوی‌ترین درمان‌های طبیعی برای سفید کردن لکه‌های تیره پوست به شمار می‌رود، چه اینکه از آب سیب زمینی روی پوست استفاده کنیم یا آن که برش‌های سیب زمینی را در محل لکه‌های تیره قرار دهیم، فرقی نمی‌کند. آب سیب زمینی یا برش‌های سیب زمینی را هر روز پنج تا ده دقیقه به مدت دست کم ۸ روز روی صورت خود قرار دهید تا نتیجه‌ی شگفت انگیز آن را ببینید.

۲. آلوئه ورا:


شیره کاکتوس و یا ماده لزج درون آلوئه ورا دارای خواص مغذی برای پوست صورت بوده و مانع بروز زودهنگام نشانه‌های پیری و یا بروز لکه‌های تیره روی پوست می‌شوند. هر روز مایع و ژله آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید.

۳. پوست پرتقال:

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های تیره پوست
پوست پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C. است و تقریباً درمان ایده آلی برای انواع امراض پوستی به شمار می‌رود. برای درست کردن ماسک پوست پرتقال و یا استفاده از آن مثل یک روغن موضعی، پوست پرتقال را بکوبید و به پوره تبدیل کنید و سپس آن را با سه قاشق شیر مخلوط کرده و ۱۵ دقیقه بگذارید تا بماند، سپس ان را روی لکه‌های تیره خود بمالید. این ماسک تأثیر شگفت انگیزی در از بین بردن لکه‌های تیره پوست دارد.

۴. لیمو‌


می‌توانید فقط با آغشتن پنبه با آبلیموی تازه و قرار دادن آن روی پوست، هر روز به مدت ۱۴ دقیقه از شر لکه‌های تیره پوستتان خلاص شوید. آبلیمو با قدرت تمام، لکه‌های تیره را از بین می‌برد. می‌توانید آبلیمو را با عسل سفید مخلوط کرده و از آن ماسک مغذی و روشن کننده پوست تهیه کنید.

۵. روغن نارگیل

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های تیره پوست
روغن سرد نارگیل ویژگی‌های طبی فوق العاده‌ای دارد و به عنوان آنتی باکتری و یا مرطوب کننده پوست از آن استفاده می‌شود، این روغن سرشار از ویتامین‌ها است که باعث سفید شدن لکه‌های تیره پوست می‌شود؛ آن را به طور مستقیم روی مناطق مبتلا قرار دهید و اجازه دهید تا پوست آن را جذب کند.

۶. سرکه سیب
برای رها شدن از لکه‌های تیره اندازه مساوی از سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست صورت و محل لکه‌های تیره بمالید و برای چند دقیقه بگذارید تا بماند و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

۷. آناناس

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های تیره پوست
آناناس سرشار از اسید‌های طبیعی است که خواص زیبایی برای پوست صورت دارند و باعث کمرنگ شدن لکه‌های تیره پوست می‌شوند، می‌توانید لکه‌های تیره پوست خود را با تکه‌های آناناس تازه ماساژ دهید، و یا آب آناناس را در محل‌های تیره پوست بمالید و پنج دقیقه بگذارید بماند و سپس آن را با حوله خشک کنید.

۸. ماسک جو پرک و ماست


با ماسک جو پرک و ماست به مبارزه با لکه‌های تیره پوست خود بروید. به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری جو پرک را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

در کنار همه‌ی آنچه گفته شد برای جلوگیری از بروز لکه‌های تیره روی پوستتان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید، کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، تا جایی که می‌توانید از خوردن دارو‌های شیمیایی پرهیز کنید، زیرا دارای عوارض جانبی مضرّی هستند که باعث ابتلا به لکه‌های تیره پوست می‌شوند، مشاوره گرفتن از دکتر پوست نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار