طرز تهیه مرنگ سوئیسی؛ مخصوص پذیرایی
کد خبر: ۱۴۳۷۷۱
تاریخ انتشار: 2019 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
مرنگ سوئیسی از جمله شیرینی ساده خوشمزه با طرز تهیه سریع و آسان است، از مرنگ برای تزیین کیک‌ها و نان‌ها همانند کیک شکلاتی، مافین ها، کیک اسفنجی و … استفاده می‌شود و طعم و شکل خاصی به آن‌ها می‌دهد، از این رو در ادامه می‌توانید، با طرز تهیه مرنگ سوئیسی آشنا شوید.

طرز تهیه مرنگ سوئیسی؛ مخصوص پذیرایی«تابناک باتو» در این بخش طرز تهیه مرنگ سوئیسی را برای علاقمندان به پخت و تزیین مدل‌های مختلف شیرینی و کیک ارائه می‌نماییم، که مناسب پذیرایی عید میباشد. امیدوارم از تهیه آن لذت ببرید.

مرنگ سوئیسی از جمله شیرینی ساده خوشمزه با طرز تهیه سریع و آسان است، از مرنگ برای تزیین کیک‌ها و نان‌ها همانند کیک شکلاتی، مافین ها، کیک اسفنجی و …استفاده می‌شود و طعم و شکل خاصی به آن‌ها می‌دهد، از این رو در ادامه می‌توانید، با طرز تهیه مرنگ سوئیسی آشنا شوید.

مواد لازم

  • سفیده تخم مرغ: ۲ عدد
  • شکر: ۱۷۵ گرم
  • وانیل: یک دوم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه مرنگ سوئیسی؛ مخصوص پذیرایی

 

طرز تهیه مرنگ سوئیسی

۱. ابتدا سفیده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه نسبتا بزرگ بریزید و با همزن آن را به هم بزنید، تا زمانی که کاملا کف کند و سفید گردد.

۲. در ادامه باید با استفاده از یک قاشق در یک جهت سفیده را به آرامی هم بزنید و در همان حال کم کم شکر را به آن بیافزاید (بهتر است هر بار، یک قاشق شکر به سفیده اضافه کنید) و به خوبی به هم بزنید تا مخلوطی براق حاصل آید.

۳. در مرحله بعدی طرز تهیه مرنگ سوئیسی باید، وانیل را به آن اضافه نمایید و دوباره مواد را به طور کامل در یک جهت به هم بزنید.

۴. حال داخل سینی فر را با استفاده از کاغذ مخصوص شیرینی پزی بپوشانید، بعد برای باعث ثابت ماندن کاغذ درون سینی، در چهار گوشه آن با قاشق مقداری از مایع آماده شده را بریزید، سپس مابقی مایع را به ۶ قسمت (توده) تقسیم کنید و با فاصله داخل سینی فر بگذارید. (همچنین می‌توانید مایع را درون قیف قنادی بریزید و بعد مواد را به مقدار هم اندازه و با فاصله داخل سینی بریزید).

طرز تهیه مرنگ سوئیسی؛ مخصوص پذیرایی

۵. در مرحله آخر، سینی را درون فر، که از ابتدای کار با حرارت ۱۴۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید، قرار دهید تا بپزد. مدت زمان لازم برای پخت مرنگ سوئیسی در صورتی که می‌خواهید مغز مرنگ نرم باشد ۷۵ دقیقه است، که بعد از خارج کردن آن از داخل فر، باید کاغذ مخصوص شیرینی پزی را از آن‌ها جدا نمایید و برای خنک شدن، مرنگ‌ها را روی قفسه توری بچینید. اما چنانچه تمایل به مغز پخت شدن آن دارید، باید برای پخت کامل آن ۹۰ دقیقه صبر کنید، تا بپزد. سپس فر را خاموش نمایید و اجازه دهید تا به مدت ۴ ساعت درون فر باقی بماند و نهایتا آن را روی قفسه توری بگذارید تا کاملا خنک شود.

نکته:

  • با استفاده از انواع ماسوره ها و اضافه کردن رنگ خوراکی به مواد خود زیبایی این شیرینی ها را دو چندان کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار