توضیح در مورد محدودیت زمانی حضور در مترو
کد خبر: ۱۴۳۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 01    -    ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

شرکت بهره‌برداری تهران و حومه در مورد اتخاذ تدابیری برای محدود کردن ساعت استفاده از مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

 روابط عمومی شرکت بهره برداری تهران و حومه در اطلاعیه‌ای در مورد محدود شدن زمان استفاده از مترو اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند اعتبار بلیت و نحوه استفاده مسافران از سامانه‌های حمل و نقل عمومی در سرتاسر جهان دارای قوانین خاصی است و در متروی تهران نیز مانند سنوات قبل برای اطمینان از مالکیت کارت، بلیت‌ها کنترل می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که خطوط مترو نیز بخشی از سامانه حمل و نقل عمومی کلان شهر تهران است و می بایست حداکثر زمان و مسافت شروع و پایان سفرها در مترو تعریف شده و بر اساس آن میزان هزینه استفاده از این سامانه بطور عادلانه کنترل و پرداخت شود، این محدودیت ها در دیگر وسایل حمل و نقل عمومی همانند استفاده از سامانه اتوبوسرانی درون شهری و برون شهری، تاکسیرانی استفاده می کند.

طبق این گزارش، در حال حاضر طولانی‌ترین مسیرهای مورد بهره برداری در خطوط متروی تهران و حومه مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و با توجه به آنالیزهای انجام شد، حداکثر زمان سفر شهروندان از طریق مترو کمتر از دو ساعت است به طور مثال مسافرانی که از ایستگاه گلشهر در ۴۵ متری گلشهر کرج واقع در خط پنج تا ایستگاه قائم در اتوبان ارتش در شمال شرقی تهران که در خط سه واقع شده در بازه زمانی حداکثر ۱۱۰ دقیقه در سامانه مترو خواهند بود و پس از آن از ایستگاه‌های مترو خارج خواهند شد.

این گزارش تاکید دارد که با احتساب این زمان‌ها در سفر های شهر زیر زمینی با یک بلیت یک مسافر چندساعت می تواند از مترو استفاده کند؟ اعتبار دو ساعت برای شهروندان و مسافران مترو زمان مناسبی است و هیچگونه بار مالی برای مسافران ندارد. اگر مسافری بیش از دو ساعت در خطوط مترو سفر داشته، از مسافر تقاضا خواهد شد مجددا بلیت تهیه کند.

در این گزارش آمده است که در صورت بروز تاخیرهای طولانی، گروه‌های کنترل بلیت شرکت بهره برداری مترو در جریان تاخیر بوجود آمده خواهند بود و این موضوع را در زمان کنترل اتفاقی بلیت مسافران مد نظر قرار خواهند داد. همچنین تمامی تصمیمات اتخاذ شده هیچ گونه کسب درآمدی برای شرکت بهره برداری متروی تهران نداشته و بیشتر به جهت رفاه و آسایش شهروندان محترم است.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
8
اگر ملت بخار داشتن یک ماه مترو رو تحریم میکردن-حساب دستش میومد- این که دیگه غذا نیست نشه نخورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار