وجود گیرنده های چشایی درقلب
کد خبر: ۱۴۳۵
تاریخ انتشار: 2015 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
تیمی از دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا گیرنده‌های چشایی و بویایی را در قلب انسان شناسایی کرده‌اند.
محققان مدرسه بیوپزشکی این دانشگاه توانستند حضور این گیرنده‌ها را به عنوان بخشی از تحقیقاتشان درباره بزرگ‌شدن قلب انسان در طول بیماری شناسایی کنند.

تیم علمی نشان داد حدود ۱۲ گیرنده چشایی به ویژه گیرنده‌هایی که به ترکیبات تلخ واکنش نشان می‌دهند، در قلب انسان بیان می‌شوند.

این کشف شگفت‌انگیز است زیرا ژنوم انسان دارای ۲۵ گیرنده‌ چشایی است و دانشمندان به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که چرا نیمی از آن‌ها در قلب قرار دارند.

زمانی که محققان یکی از گیرنده‌های چشایی را با ماده شیمیایی خاص فعال کردند، عمل انقباض قلب تقریبا مسدود شد. فیزیولوژی پنهان در پشت این پدیده هنوز مشخص نیست و تیم علمی در حال ادامه تحقیقات در این زمینه است.

تمرکز اصلی دانشمندان بر روی این موضوع بود که قلب چگونه به طور عادی و غیرعادی در هنگام بیماری بزرگ می‌شود. پس از فشار خون یا حمله قلبی، این عضو از بدن برای حفظ جریان خون در سراسر بدن، اغلب بزرگ می‌شود اما نتیجه بزرگ‌شدن قلب، نارسایی قلبی است که در بسیاری از موارد منجر به مرگ می‌شود.

محققان در حال بررسی تمامی ژن‌هایی بودند که در این فرآیند بزرگ‌شدن، در درون قلب کنترل می‌شوند. آن‌ها دریافتند سلول‌های قلب موش‌ها دارای گیرنده‌های بویایی و چشایی هستند. این در حالی است که چنین گیرنده‌هایی فقط در بینی و دهان وجود دارند.

دانشمندان همچنین دریافتند گیرنده‌های چشایی در قلب انسان نیز وجود دارند.

جزئیات این دستاورد علمی در Journal of the Federation of American Societies for Experimental Biology ارائه شده است.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار