توزیع متادون به داروخانه‌ها واگذار می‌شود
کد خبر: ۱۴۳۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 30    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

وزیر بهداشت از توزیع متادون در تعدادی از داروخانه ها خبر داد.

 سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در همایش سراسری مدیران ستاد مبارزه با موادمخدر سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشستی که اخیراً با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتیم، مطلبی در خصوص عدم پذیرش معتادان متجاهر منع پذیرش به بند مطرح شد. از همین رو تصمیم گرفتیم تا محل‌هایی را برای پذیرش معتادان متجاهر مشکوک به ایدز و زخم باز و مزمن تدارک ببینیم که این مرکز تا دو ماه آینده ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات متادون تراپی افزود: مشکلاتی در خصوص نحوه استفاده از متادون تراپی وجود دارد، از همین‌رو دو مکان به عنوان پایلوت انتخاب شد و داروخانه‌های خاصی برای عرضه متادون در نظر گرفته شدند تا بتوانیم جلوی سوءاستفاده از آن را بگیریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور درباره هزینه ترک اعتیاد گفت: در این زمینه مداخلاتی با سازمان بهزیستی وجود دارد، از همین رو باید جلسه‌ای بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه و همچنین سازمان بهزیستی برگزار شود تا برنامه‌های موجود در این زمینه تدوین و ردیف بودجه مستقل برای آن ایجاد شود.

نمکی در خصوص سیاست‌های وزارت بهداشت درباره صیانت از معتادان متجاهر تصریح کرد: در رابطه با سیاست‌های حمایتی از معتادان متجاهر دو سیاست درمانی و پیشگیرانه مد نظر است و این سیاست‌ها بین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی به صورت مشترک دنبال می‌شود، همان طور که گفتم درخصوص معتادان متجاهر مشکوک به ایدز و زخم مزمن مرکز خاصی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۰۰ روانشناس بالینی در سراسر کشور در زمینه ارائه خدمات روان درمانی به معتادان متجاهر گفت: سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم تا با برقراری ارتباط با خانواده معتادان بتوانیم از بازگشت معتادان به وضعیت سابقشان جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
0
رانت جدید.............
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار