ده توصیه برای داشتن پوست سالم و درخشان
کد خبر: ۱۴۳۳۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 29    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
پوست صورت یکی از شاخصه‌های سلامتی به شمار می‌رود. شکل پوست از میزان رطوبت، میزان قرار گرفتن انسان در معرض نور خورشید و میزان سلامت غذایی که می‌خورید خبر می‌دهد. در این گزارش توصیه‌هایی را برای سلامتی و درخشش پوست خواهید خواند.

ده توصیه برای داشتن پوست سالم و درخشاناختصاصی تابناک باتو پوست صورت یکی از شاخصه‌های سلامتی به شمار می‌رود. شکل پوست از میزان رطوبت، میزان قرار گرفتن انسان در معرض نور خورشید و میزان سلامت غذایی که می‌خورید خبر می‌دهد. در این گزارش توصیه‌هایی را برای سلامتی و درخشش پوست خواهید خواند:

۱. پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب:

ده توصیه برای داشتن پوست سالم و درخشان
بدون پاک کردن آرایش صورت نخوابید، زیرا رسوبات مواد آرایشی باعث راش و جوش روی پوست خواهد شد که با سرخی و خارش همراهند. روزنه‌های پوست را می‌بندند و باعث التهاب و حساسیت آن می‌شوند.

۲. سبزیجات و میوه‌های بیشتری بخورید:

ده توصیه برای داشتن پوست سالم و درخشان
سیزیجات و میوه‌های بیشتری بخورید و در مقابل خوردن غذا‌های فرآوری شده را به حداقل برسانید. غذا‌های فرآوری شده مقادیر زیادی قند، نمک و چربی دارند که بدن آن‌ها را جذب می‌کند و تأثیر منفی روی پوست صورت شما می‌گذارند. خودتان را به خوردن میوه، سبزیجات و دانه‌های خوراکی عادت دهید تا ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر بدن شما را تأمین کنند.

۳. خوردن چربی‌های سالم و ضروری:
همه‌ی چربی‌ها مضر نیستند، اسید‌های امگا ۳ مواد مورد نیاز برای داشتن پوست سالم و زیبا را تأمین می‌کنند، بنابراین از خوردن ماهی و مکمل‌های روغن ماهی که باعث زیباتر شدن هر چه بیشتر پوست صورت می‌شوند دریغ نکنید.

۴. نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های دارای مواد افزودنی را حذف کنید:
خوردن نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های دارای مواد افزودنی به دلیل کالری بالا و فروکتوز مصنوعی اثرات منفی روی پوست صورت می‌گذارند؛ بنابراین روزانه دست کم ۸ لیوان آب بنوشید تا پوست شما مرطوب شود. البته می‌توانید به جای آب، دمنوش بنوشید به شرط اینکه آن‌ها را شیرین نکنید.

۵. مراجعه به متخصص زیبایی:

ده توصیه برای داشتن پوست سالم و درخشان
در استفاده از کرم‌های پوست افراط نکنید. کیفیت مهم‌تر از کمیّت است. با دکتر پوست و یا متخصص زیبایی مشورت کنید تا کرم متناسب با نیاز، سن و شرایط اقلیمی شما برایتان تجویز کند.

۶. کرم‌های ضد آفتاب:

ده توصیه برای داشتن پوست سالم و درخشان
تا وقتی کرم ضد آفتاب نزده اید از خانه خارج نشوید، حتی اگر هوا ابری بود. زدن کرم‌های ضد آفتاب وقتی از خانه بیرون می‌روید بهترین روش برای جلوگیری از پیری زودرس و ابتلا به سرطان پوست است. کرم‌های ضد آفتاب حاوی مواد مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش تهیه کنید.

۷. به جوش‌های صورتتان دست نزنید:

ده توصیه برای داشتن پوست سالم و درخشان
دست زدن به جوش‌های صورت باعث ایجاد لکه‌های زشت روی پوست می‌شود و التهابات پوست را به دنبال دارد. دکتر پوست می‌داند که چگونه می‌توانید از شر آلودگی‌ها و انسداد‌های ناشی از دانه‌های پوستی خلاص شوید.

۸. مرطوب کردن پوست صورت:

ده توصیه برای داشتن پوست سالم و درخشان
پس از استحمام فوراً پوست خود را مرطوب کنید. زدن کرم مرطوب کننده پس از حمام باعث ذخیره رطوبت داخل پوست صورت شده و آن را نرم و درخشان نشان می‌دهد.

۹. کاهش مدت زمان استحمام:
استحمام برای مدت طولانی با آب داغ رطوبت پوست را از بین می‌برد، پس از استحمام، پوست صورت خود را با حوله به نرمی خشک کنید.

۱۰. پرهیز از اضافه وزن:
اضافه وزن باعث کشیده شدن هرچه بیشتر پوست می‌شود و وقتی کاهش وزن داشته باشید پوست‌های کشیده شده، شُل می‌شوند و سن را بیش از آنچه هست نشان می‌دهند. به همین دلیل همیشه سعی کنید تا تعادل وزن خود را با خوردن غذا‌های سالم و انجام حرکات ورزشی حفظ کنید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
2
اولین و اخرین چیزی که باعث پیری پوست دور چشم میشه فقط و فقط استفاده از سایه است و بعد هم پاک کردن اون با لوسیون به جای اب. هر بار که پنبه رو راست و چپ میکشید روی پوست چشم دارید پوست درو چشم را نابود میکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
من امیدوارم هرچه زودتر نرخ ارز کاهش پیدا کنه ، گرانی خانه و ماشین و لوازم خانه و موادغذایی جای خود کرمهای مرطوب کننده و سایر محصولات آرایش و بهداشتی که اکثرا " فرانسوی هستند خیلی خیلی گران شده که واقعا" نمیشه خرید دیگه چه جوری میشه از پست مراقبت کرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار