امپراتور جدید ژاپن، زندگی پُر از سنّت شکنی
کد خبر: ۱۴۳۱۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 27    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
شاهزاده ناروهیتو، ولی عهد ژاپن که در روز نخست ماه مِه سال جاری به امپراتوری می‌رسد، به عنوان انسانی جدّی و سختکوش شناخته می‌شود. او به یک دیپلمات سابق علاقه‌مند شد و به او اظهار عشق کرد و سرانجام با تلاش مستمر توانست با او ازدواج کند.

امپراتور جدید ژاپن، زندگی پُر از سنّت شکنی«اختصاصی تابناک باتو» شاهزاده ناروهیتو، ولی عهد ژاپن که در روز نخست ماه مِه سال جاری به امپراتوری می‌رسد، به عنوان انسانی جدّی و سختکوش شناخته می‌شود. او به یک دیپلمات سابق علاقه‌مند شد و به او اظهار عشق کرد و سرانجام با تلاش مستمر توانست با او ازدواج کند.

 

امپراتور جدید ژاپن، زندگی پُر از سنّت شکنی

شاهزاده ناروهیتو، ۵۹ ساله، فقط تنها امپراتوری نخواهد بود که پس از جنگ جهانی دوم متولد شده، و نخستین امپراتوری نخواهد بود که والدینش شخصاً مسئولیّت تربیت او را بر عهده داشته اند، بلکه او نخستین امپراتور ژاپن خواهد بود که مدرک دانشگاهی و تحصیلات عالیه‌ی خود را در خارج از این کشور دریافت کرده و سپری نموده است.

ناروهیتو پس از پدرش امپراتور آکی‌هیتو که در ۳۰ آوریل از سِمت خود کناره گیری خواهد کرد، بر تخت امپراتوری تکیه می‌زند. این نخستین کناره گیری در سلسله امپراتوری ژاپن از حدود ۲۰۰ سال پیش محسوب می‌شود.

امپراتیس "میچیکو" به جای استخدام دایه، پرستار و یا معلم نگهداری از پسر بزرگش (از سه پسر) را خود بر عهده گرفت. او برای این که زندگی خانواده‌ی امپراتوری را به زندگی مردم عادی نزدیکتر کند ناروهیتو را به مدرسه می‌فرستاد و غذایش را درون کیف او می‌گذاشت.

ناروهیتو در پژوهش‌های "حمل و نقل آبی اروپا در قرون وسطا" تخصص کسب کرد و دو سال در دانشگاه آکسفورد سپری نمود. او این دوران را لذت بخش‌ترین و پُرفایده‌ترین سال‌های زندگی خود برشمرده است.

برخی شخصیت او را دارای جنبه‌هایی از مزاح و طنازی توصیف کرده اند، ناروهیتو چندسال پیش که به دانمارک سفر کرده بود با رهگذران در خیابان عکس سلفی می‌گرفت.

امپراتور جدید ژاپن، زندگی پُر از سنّت شکنی

ناروهیتو برای ازدواج با "ماساکو اوودا" با اهالی قصر وارد چالش شد، ماساکو اینک ۵۵ ساله است، او در یک کنسرت موسیقی نظر شاهزاده را به خود جلب کرد. ناروهیتو برای ازدواج با ماساکو چند سال تلاش کرد و چندبار از او جواب رد شنید.

ولیعهد و همسرش یک دختر دارند. شاهزاده ناروهیتو نخستین امپراتور عصر جدید ژاپن است که فرزند پسر ندارد. او تمام زندگی خود را وقف دختر ۱۷ ساله اش آیکو کرده است. او از مردان خواسته تا پیش از گذشته برای بچه‌های خود پدری کنند. این دیدگاه او در جامعه‌ی محافظه کار ژاپنی عجیب است.

امپراتور جدید ژاپن، زندگی پُر از سنّت شکنی

پرنسس ماساکو از سال ۲۰۰۲ به طرز آشکاری از عموم مردم به دور ماند و علت آن هم فشار‌های ناشی برای به دنیا آوردن فرزند پسر و کنار آمدن با زندگی در خانواده امپراتوری عنوان شد. در ژوئیهٔ ۲۰۰۴ مشخص شد که وی از اختلالات سازگاری رنج می‌برد و گزارش شد که به دنبال درمان آن است. فشار‌ها برای به دنیا آوردن فرزند پسر و مطابقت یافتن با سنت‌های باستانی و همچنین قانون امپراتوری به تصویب رسیده در سال ۱۹۴۷ از دلایل چنین وضعی برشمرده شد.

امپراتور جدید ژاپن، زندگی پُر از سنّت شکنی

شاهزاده ناروهیتو در کنفرانس‌های دفاع از مسائل زیست محیطی نیز حضور داشته است و به صورت تلویحی بیان کرده که توجه زیادی به مسئله تغییرات اقلیمی مبذول خواهد داشت.

دوره فعلی ژاپن که با آغاز امپراتوری آکی‌هیتو از سال ۱۹۸۹ آغاز شده، «هیسه‌ای» نام دارد که معنی‌اش به دست آوردن صلح است. دولت توکیو اعلام کرده که با آغاز امپراتوری ناروهیتو نام عصر جدید به «ریوا» تغییر خواهد کرد. این نام به معنای «توازن منظم» یا «صلح فرخنده» است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
5
امپراطوریس
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
8
همه چیشون به هم میاد ، امپراطورهاشون هم فرهیخته و مردم دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار