طرز تهیه ی کیمچی (غذای کره ای)
کد خبر: ۱۴۳۱۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 27    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کیمچی کره ای یک ترشی سنتی و خوشمزه کره ای است همینطور که می دانید غذاهای آسیای شرقی پر از ویتامین و ارزش تغذیه ای بالا هستند در این مطلب ما هم بر آن شدیم طرز تهیه این ترشی خوشمزه کره ای را برای شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه ی کیمچی (غذای کره ای)«تابناک باتو» کیمچی کره ای یک ترشی سنتی و خوشمزه کره ای است همینطور که می دانید غذاهای آسیای شرقی پر از ویتامین و ارزش تغذیه ای بالا هستند در این مطلب ما هم بر آن شدیم طرز تهیه این ترشی خوشمزه کره ای را برای شما عزیزان آموزش دهیم.

 

طرز تهیه ی کیمچی (غذای کره ای)

مواد لازم: کاهو ی تازه – نمک – آرد برنج – شکر – آب – سیر – زنجبیل – پیاز – سس ماهی (در ایران موجود نیست و می توانید به سلیقه ی خود از رب انار یا جایگزین های دیگر استفاده کنید) – ماهی مرکب – فلفل قرمز – تره فرنگی – پیازچه – هویج – ترب

نکته: ۱- مواد لازم برای کیمچی حد مشخصی ندارد و بسته به نظر و سلیقه ی افراد می تواند کم و زیاد شود. ۲- ماهی مرکب : برای تهیه ماهی مرکب باید ۳۰۰ گرم ماهی بسیار تازه را شسته و استخوان ها را کاملا در بیاورید سپس ۳ پیمانه نمک به آن اضافه کرده و با قاشق کاملا مخلوط با نمک کنید و بعد درون یک ظرف شیشه ای ریخته و یک هفته دورن یخچال قرار دهید . بعد از یک هفته از یخچال خارج کرده و تمیز شسته و خشک کنید و بعد از خرد کردن به مواد کیمچی اضافه کنید.

طرز تهیه: ابتدا کاهو را به چهار بخش ببرید و مغز کاهو را خارج کنید، سپس برگ های کاهو را تکه تکه کرده و داخل ظرف بریزید . آب را روی کاهو ها ریخته تا حدی که در آب غوطه ور شود و سپس نمک را اضافه کنید (برای یک کیلو کاهو یک فنجان نمک کافی است). کاهو ها باید یک و نیم ساعت در آب نمک بماند تا کاملا ترد شود سپس با آب سرد آبکشی کرده و چند بار کاهو ها را بشویید تا نمک ها کاملا برطرف شود. بعد از آبکشی کاهو ها را کنار بگذارید.

به ازای هر سه فنجان آب نصف فنجان آدر برنج را در ظرفی مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید و آرام آرام هم بزنید تا جوش بیاید (زمانی که روی فرنی حباب بزند یعنی آماده شده است) و سپس یک چهارم فنجان شکر به ازای مواد فوق الذکر اضافه کنید و مجددا به هم بزنید تا فرنی شفافی به دست بیاید.

کیمچی کره ای

حال فرنی را از روی اجاق بردارید. نکته: دقت کنید که اگر مایلید از مواد بیشتری استفاده کنید میزان مواد را به تناسب مورد ذکر شده افزایش دهید. وقتی فرنی کمی سرد شد آنرا داخل کاسه ی بزرگی ریخته و سس ماهی و بعد فلفل قرمز و مقداری هم رب گوجه فرنگی داخل ان اضافه کنید و بعد هم سیر له شده و زنجبیل و پیاز خرد شده را به مواد اضافه کنید.

نکته: می توانید برای بهتر مخلوط شدن مواد از دستگاههای مخلوط کن و یا غذا ساز استفاده کنید. حالا ماهی مرکب را نواری خورد کنید و به مواد فوق اضافه کنید.

بعد هم پیازچه، تره فرنگی، ترب و هویج را نواری خرد کنید و به مواد فوق اضافه کنید. حالا مواد فوق را داخل ظرف بزرگی که کلیه ی مواد جا بشود ریخته و کاهو ها را نیز اضافه کرده و با دست به خوبی به هم بزنید مواد را اینقدر مخلوط کنید تا کاهو ها و بقیه ی سبزیجات کاملا به سس آغشته شود.

حالا مواد را در یک ظرف پلاستیکی درب دار ریخته و درب آنرا گذاشته و داخل یخچال قرار دهید. شما می توانید همان موقع از کیمچی خود استفاده کنید ولی توصیه می کنیم مدتی آنرا داخل یخچال بگذارید.کیمچی ها را تا چند روز می توانید داخل یخچال نگه داری کنید و به مرور از آن استفاده کنید. امیدوارم که این دستور غذای کره ای هم مورد استفاده و عنایت شما قرار گرفته باشد. از خوردن کیمچی لذت ببرید. به علت بوی زیادی که کیمچی داره کره ای ها یخچال مخصوص کیمچی درست کرده اند به نام کیمچی ننجانگو که کیمچی در این یخچال نگهداری میشود و از ترش شدنش تا مدت طولانی تری جلوگیری میکند.

بیشتر بدانید از کیمچی چیست

کیمچی کره ای در واقع یک نوع ترشی است که از تخمیر سبزیجات (اغلب کلم چینی) تهیه می شود و به دلیل استفاده از مقادیر زیادی فلفل و ادویه بسیار خوش طعم و پرمزه است. اما کره ای به کیمچی به چشم یک ترشی ساده نگاه نمی کنند و آن را تقریبا با هر غذایی می خورند. در واقع، مثلی در بین کره ای ها وجود دارد که می گوید هرجا یک فرد کره ای باشد کیمچی هم باید باشد! به همین دلیل وقتی اولین فضانورد کره جنوبی به فضا فرستاده شد مقداری کیمچی هم با خود به فضا برد!!!

کیمچی انواع مختلفی دارد و مثل ترشی خودمان با سبزیجات مختلفی می تواند تهیه شود. اما معروف ترین نوع کیمچی از کلم چینی تهیه می شود. کره ای کیمچی را در کنار انواع غذاهای برنجی، گوشتی و حتی در ترکیب با گوشت و مرغ و ماهی هم می خورند و آن را غذای ملی خود می دانند.

پرشین وی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
1
1
کاهوی چینی باید باشه که سفت تر و ضخیم تره... من کیمچی درست کردم اصلا مناسب ذائقه ایرانی نیست، حتی یه نفر هم خوشش نیومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
0
علی القاعده ماهی مرکب باید حرام باشد. اینکه به جای ماهی مرکب ماهی دیگری را استفاده کنیم مطمئناً روی مزه اصلی غذا تأثیر می گذارد.
به هرحال به قول دوست قبلی مان این غذاها مورد پسند ذائقه ایرانی نیست. مثل سوشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار