محمد آذری تحت مراقبت‌های ویژه
کد خبر: ۱۴۳۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

محمد آذری، شاعر پیشکسوت در بیمارستان و تحت مراقبت های ویژه است.

محسن موسوی‌میرکلایی -شاعر- در گفت‌وگویی درباره وضعیت محمد آذری اظهار کرد: محمد آذری از شاعران و نویسندگان دهه ۴۰، طبق آخرین اعلام خانواده‌شان در ساعت ۸ شب، پنجشنبه (۵ اردیبهشت ماه ۹۸) به‌علت بیماری کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خاتم‌الانبیاء بستری هستند و وضعیت وخیمی دارند.

او با اشاره به فعالیت‌های این شاعر بوشهری، بیان کرد: من چون خودم کتاب‌شناسی ادبیات بوشهر را کار کرده‌ام می‌دانم که سال‌ها ساکن آبادان بوده‌اند. اولین کتابشان را با عنوان «در بی پناهی» در سال ۱۳۴۶ کار کرده است.

می‌توانیم بگوییم ایشان جز نسل سوم شاعران نیمایی است و دیگر کتاب‌هایی که از ایشان چاپ شده «سروده دره شقایق» در سال ۱۳۵۰، «نام تو نام باران» در سال ۱۳۸۴ و «هنوز بوی تو می‌آید» در سال ۱۳۸۹ و همچنین داستان «سبیلم» است.

موسوی‌میرکلایی افزود: ایشان با علی باباچاهی از کودکی آشنا شدند و بعد با هم به دانشکده ادبیات رفتند. حتی کتاب اول‌شان هم در یک سال منتشر شد. ایشان در حال حاضر حال خوبی ندارند. و من می‌خواستم این خبر را بدهم چون خیلی از این شاعران خوبی را داریم که در انزوا هستند.

این شاعر در پایان گفت: محمد آذری در دهه ۵۰ وقتی که معلم بودند، جلساتی را تشکیل می‌دادند که شاعران مطرح معاصر را به آبادان دعوت می‌کردند، از جمله احمد شاملو و خیلی از شاعران معاصر را برای سخنرانی و شعرخوانی به آبادان دعوت کردند که از جمله مهم‌ترین کارهای ایشان در آن زمان بود.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
0
اللهم اشف کل مریض
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار