وحشتناک‌ترین بیماری‌های انسان؛ یکی از یکی عجیب‌تر!
کد خبر: ۱۴۲۹۳۱
تاریخ انتشار: 2019 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
بیماری دردی است که تک‌تک افراد نوع بشر را تهدید می کند و باعث عذاب، نومیدی و رنج برای آن‌ها و اطرافیانشان می شود. برخی از این ناخوشی‌ها منتج به عذاب دائمی یا حتی مرگ نیز می شوند. در زیر با ده مورد از ترسناک‌ترین بیماری‌هایی که بشر به آن‌ها مبتلا شده است آشنا می شویم؛ بیماری‌هایی که نام برخی از آن‌ها قبل از این به گوشتان نرسیده است.

وحشتناک‌ترین بیماری‌های انسان؛ یکی از یکی عجیب‌تر!به گزارش «تابناک با تو»؛ بیماری دردی است که تک‌تک افراد نوع بشر را تهدید می کند و باعث عذاب، نومیدی و رنج برای آن‌ها و اطرافیانشان می شود. برخی از این ناخوشی‌ها منتج به عذاب دائمی یا حتی مرگ نیز می شوند. در زیر با ده مورد از ترسناک‌ترین بیماری‌هایی که بشر به آن‌ها مبتلا شده است آشنا می شویم؛ بیماری‌هایی که نام برخی از آن‌ها قبل از این به گوشتان نرسیده است.

فیبرودیسپلازی

فیبرودیسپلاسیا بیماری نادریست که درمان آن بسیار بسیار مشکل است. میدانیم که بدن ما پس از آسیب به خودی خود التیام می‌یابد. اما در افراد مبتلا به این بیماری التیام به گونه‌ای دیگر رقم میخورد که در آن به جای بافت جدید در محل جراحت یافته استخوان رشد میکند. این استخوان‌های جدید مفصل انعطاف‌پذیر نداشته و در نتیجه قابلیت حرکت را از بیمار میگیرد.

سندروم درد منطقه‌ای پیچیده

وحشتناک‌ترین بیماری‌های انسان؛ یکی از یکی عجیب‌تر!

این بیماری با قرار گرفتن روی پوست بیمار وی را دچار رنجی ناتوان‌کننده میکند. از اختلال در سیستم عصبی مرکزی ناشی میشود و معمولا پس از یک حادثه یا جراعت به وقوع میپیوندد. لرزش، احساس کوبیدگی، سوزش یا تیرکشیدن در ناحیه‌ی مبتلا از علائم ابتلا به این بیماریست. معمولا از دست‌ها شروع میشود و به مابقی نواحی بدن سرایت میکند. بیحسی و بیخوابی و درد مفاصل از دیگر عوارض آن میباشند. همچنین افراد مبتلا در معرض اختلالات سلامت روان، چون افسردگی و اضطراب نیز میباشند.

نوما

صورت، آلات تناسلی یا دهان بخش‌هایی هستند که تحت تاثیر نوما قرار میگیرند. میتوان آن را نوعی قانقاریا دانست که به سرعت پیشرفت میکند و بیشتر در کودکانی که بین دو تا پنج سال سن دارند و دچار سو تغذیه شده‌اند مشاهده میشود. باکتری‌های این بیماری فرسایش بافت دور دهان را باعث میشوند، سپس رشد کرده و به بافت‌های اطراف گونه و لب‌ها نیز نفوذ میکنند. در نهایت این بیماری منجر به از دست رفتن دندان‌ها و تغییر شکل صورت میگردد.

پیکا

وحشتناک‌ترین بیماری‌های انسان؛ یکی از یکی عجیب‌تر!

شخص مبتلا دچار اختلال در رژیم غذایی میشود و از چیز‌هایی اطعام میکند که فاقد ارزش غذایی میباشند. مبتلایان هرچیزی ممکن است بخورند مثلا رنگ و مو. این اشخاص ممکن است دچار کم‌خونی، انسداد روده، عفونت یا حتی مسمومیت نیز بشوند و بیشتر مبتلایان را کودکان تشکیل میدهند.

کرم فیلاریا

این کرم راه خود را به چشمان میزبان پیدا میکند و در آنجا سکنی میگزیند. برای همیشه آنجا باقی نمیماند، اما میتواند به دیگر نقاط بدن نقل مکان کند. این نقاط جدید نیز پس از مدتی همانند اندام فیل به شدت بزرگ میشوند. درد در ناحیه‌ی شکم، جوش و خارش و درد و ورم مفاصل از آثار این بیماری هستند.

ویبریو وولنیفیکوس

درد شکمی شدید، اسهال و استفراغ و تاول پوستی از علائم بالینی این بیماری هستند. شنا در عین داشتن زخم باز میتواند منجر به این بیماری شود. باکتری عامل این بیماری میتواند به خون و کبد صدمه زده و سیستم ایمنی را تضعیف کند و در صورت عدم درمان منجر به مرگ شود. کاهش میزان نمک بدن و افزایش دما باعث گسترش میزان باکتری‌های این بیماری در میزبان میشود.

لپروسی

وحشتناک‌ترین بیماری‌های انسان؛ یکی از یکی عجیب‌تر!

یک بیماری عفونتی که چشم‌ها، صورت و اندام تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری میتواند در نهایت منجر به انهدام سیستم عصبی اندام مبتلا شود. جراحات پوستی افراد دارای این بیماری در صورت عدم درمان به موقع غیرقابل بازگشت خواهند بود. این بیماری واگیردار در نظر گرفته نمیشود، اما تا حد محدودی از طریق ترشحات بینی یا دهان فرد درمان نشده قابل انتقال خواهد بود.

سندروم نشت مویرگی

یکی از نادرترین بیماری‌های بالینی که طی آن نشت پلاسما و خون از رگ‌های خونی به سوی استخوان‌ها و ماهیچه‌ها صورت میگیرد. ضعف، ورم صورت و بدن، سرگیجه و تهوع از علائم این بیماری هستند. وقتی که خون از درون رگ‌ها به بیرون نشت میکند فشار خون بیمار بسیار بسیار کم میشود. این پدیده‌ی خطرناک به عضو میزبان خون نشت‌شده آسیب زده و در نهایت منجر به مرگ میشود.

مرد فیل‌نما

وحشتناک‌ترین بیماری‌های انسان؛ یکی از یکی عجیب‌تر!

جوزف مریک در سال ۱۸۶۲ در لستر انگلستان به دنیا آمد. در زمان تولد هیچ گونه نقصی در وی مشاهده نمی شد و طی رشد و با افزایش سن کم کم صورت او شکلی نابهنجار به خود گرفت؛ دقیقا مثل صورت یک فیل. به همین دلیل به او لقب مرد فیل‌نما را دادند. دست راستش نیز بیش از دست چپش رشد کرد و بزرگ شد و پا‌های او نیز بیش از حد نرمال رشد کردند.

دلیل اصلی مورد جوزف هنوز هم به صورت یک راز باقی مانده است. برخی دلیل آن را اتفاقی میدانند که زمان بارداری برای مادر او رخ داده است و به او ضربه‌ی عاطفی وارد کرده‌است. در زمان بارداری فیل‌ها طی حادثه‌ای مادر او را بیهوش میکنند. برخی دیگر نیز علت آن را سندروم پروتز می دانند که طی آن استخوان‌های بدن به صورت غیرعادی رشد میکنند و باعث نمود برآمدگی و غده در بدن میشوند.

یومایستوما

عفونتی انگلی که به طور عمده پا‌های بیمار را مورد تاثیر قرار می دهد. ورم نواحی چرک‌کرده میتواند تا جایی پیش برود که بیمار را ناتوان از تکان دادن پا یا راه رفتن سازد. متاسفانه این عفونت میتواند به نواحی دیگر بدن نیز نفوذ کند. ورم بدون درد از اولین نشانه‌های این بیماری است که معمولا نادیده گرفته میشود و فرد را در معرض شرایطی بسیار بدتر ناشی از تشخیص دیرموقع قرار میدهد.

منبع: برترینها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار