دستفروشی کارگردان سینمای ایران در مترو +عکس
کد خبر: ۱۴۲۸۲۲
تاریخ انتشار: 2019 April 24    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

کارگردان جوان سینما مدعی است وقتی از فروش فیلمش در شبکه خانگی ناامید شده تصمیم گرفته دی‌وی‌دی های آن را در مترو بفروشد.

 امیرحسین احدی، کارگردان ۲۴ ساله سینما که اولین فیلم خود را با نام «زندگی با نور پایین» در سال ۹۴ ساخته است پس از اینکه از اکران این فیلم ناامید شده، دی وی دی های آن را در مترو می فروشد. او که چند تا از دی وی دی های فیلم را در کیسه ای پارچه ای روی دوشش انداخت بود با نمایش بخش هایی از فیلم روی گوشی موبایلش سعی در جلب نظر مردم برای خرید داشت.

این کارگردان جوان سال گذشته گفت و گویی را با ایسنا درباره دلایل شکست فیلمش عنوان کرده که در ادامه می خوانید.

احدی در در پاسخ به این پرسش که چرا به عنوان یک فیلمساز جوان بین ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش و فیلم دوم فاصله افتاده است، به ایسنا گفته: فیلم اولم را با سرمایه شخصی ساختم و چون فروش خوبی نداشت و سرمایه‌ام برنگشت نتوانستم کار بعدی‌ام را بلافاصله بعد از آن انجام دهم و از سال ۹۵ تا کنون درگیر فروش آن فیلم بودم، بنابراین زمانی نداشتم تا بتوانم فیلم جدیدم را بسازم.

ظاهرا اولین ساخته سینمایی‌ این کارگردان در سینماها اکران عمومی نداشته است: فیلم «زندگی با نور پایین» را برای سینمای هنر و تجربه ساخته بودم که در آنجا رد شد. در واقع به گفته برخی مسئولان، چون با سیاست‌هایشان در پخش فیلم‌ها سازگاری نداشت، آن را رد کردند، بنابراین بعد از این اتفاق، این فیلم را در شبکه نمایش خانگی پخش کردیم و برنامه‌هایی هم برای نمایش آن در تلویزیون داریم.

وی درباره وضعیت فروش فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی گفت: اکنون شبکه نمایش خانگی فقط توانایی فروش فیلم‌های تجاری و کمدی را دارد و آثاری که هنری و تجربی باشند یا حتی مضمونی اجتماعی داشته باشند نمی‌توانند فروش خوبی داشته باشند. البته که فیلم‌های کمدی روی پرده سینما هم اقبال خوبی دارند و مردم بیشتر مخاطب این فیلم‌ها هستند. مخاطب ما از بس خوراک بد برایش آماده شده، سلیقه‌ هنری‌اش تنزل پیدا کرده و اگر فیلمی بخواهد مضمونی روشنفکرانه داشته باشد جایگاه بالایی در بین مردم ندارد. البته کسانی که در رأس سینمای کشور هستند یا به تعبیری مافیای سینمایی را ایجاد کرده‌اند نیز علاقه‌ای به ساخت و پخش فیلم‌های هنری ندارند و در نهایت سیاست کل هم به سمت ساخت فیلم‌های کمدی و گیشه‌ای پیش رفته است

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار