سیل‌زدگان روستاهای شوشتر به منازل بازگشتند
کد خبر: ۱۴۲۷۹۷
تاریخ انتشار: 2019 April 23    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵

فرماندار شوشتر گفت: در مجموع حدود ۳۶ روستا در شهرستان شوشتر تخلیه شدند و در سه اردوگاه اسکان اضطراری مستقر شدند که در دو روز گذشته تمام سیل‌زدگان به روستاهای خود برگشتند.

 حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر عصر امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: ۴۲ روستا در شهرستان شوشتر در معرض سیلاب بودند که آب به ۲۴ روستا وارد شد و ۱۲ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

وی افزود: درمجموع حدود ۳۶ روستا در شهرستان شوشتر تخلیه شدند و در سه اردوگاه اسکان اضطراری مستقر شدند که در دو روز گذشته تمام سیل‌زدگان به روستاهای خود برگشتند.

پنبه دانه پور با اشاره به تداوم امدادرسانی به روستاها، عنوان کرد: راه‌های ارتباطی تمامی روستاها به‌جز روستای یزآب به‌صورت زمینی برقرار شده است؛ همچنین برق تمامی روستاها که در روزهای گذشته به دلایل ایمنی قطع شده بود هم اکنون وصل شده است.

وی گفت: آب شرب همه روستاها وصل شده است به‌جز تعدادی محدود که به‌وسیله تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند؛ همچنین گاز ۱۰ روستا بخش شعیبیه وصل شد و گاز ۴ روستای دیگر تا فردا وصل می‌شود.

فرماندار شوشتر با بیان این‌که ارزیابی خسارت واحدهای مسکونی در حال انجام است، اظهار کرد: آب موجود در منازل مسکونی پیش از ورود اهالی روستاها توسط سپاه و ارتش از منازل تخلیه شد و تیم‌های بهداشتی به‌منظور ارائه توصیه‌های بهداشتی و خدمات درمانی در منطقه حضور دارند.

وی گفت: به ۲۴ مدرسه شهرستان شوشتر آب وارد شد و کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.

پنبه‌دانه پور با اشاره به خسارت ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، گفت: در سیلاب اخیر به جاده‌های شهرستان شوشتر ۱۴ میلیارد تومان، شبکه گاز ۵ میلیارد تومان، آب شهری ۵ میلیارد تومان، آب روستایی ۴ میلیارد تومان و کشت و صنعت امام خمینی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار