اگر به جای جهیزیه، خانه بدهید به صرفه‌تر است
کد خبر: ۱۴۲۵۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 21    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
در دهه ۹۰ و با ترکیدن حباب ریال و دارایی‌های ریالی (در دو مرتبه یک بار در سال‌های ۹۰ و ۹۱ و بار دیگر در سال‌های ۹۶ و ۹۷)، اتفاق مهمی درباره دارایی خانواده‌های ایرانی افتاد. همان خانه ۱۰۰ میلیونی سال ۹۱ الان شده ۲۰۰ میلیون، ولی قیمت وسایل داخل خانه (همان یخچال و ماشین لباسشویی و تلویزیون و...) بیش از ۱۰ برابر شده!

اگر بجای جهیزیه، خانه بدهید بصرفه‌تر است

 اگر بجای جهیزیه، خانه بدهید بصرفه‌تر است«تابناک باتو» ـ یک زمانی بزرگترین دارایی ایرانی‌ها مسکن بود. تا اواسط سال ۹۰ بیشتر از ۶۰ درصد دارایی یک خانواده در ایران، مسکنی بود که در آن سکونت داشت.

فرض کنید که الان سال ۹۱ است. اگر قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ میلیون تومان باشد، قیمت تمام وسایل موجود در خانه (یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون LED و.) چیزی حدود ۲۰ میلیون یا ۲۰ درصد قیمت خانه است.

در دهه ۹۰ و با ترکیدن حباب ریال و دارایی‌های ریالی (در دو مرتبه یک بار در سال‌های ۹۰ و ۹۱ و بار دیگر در سال‌های ۹۶ و ۹۷)، اتفاق مهمی درباره دارایی خانواده‌های ایرانی افتاد. همان خانه ۱۰۰ میلیونی سال ۹۱ الان شده ۲۰۰ میلیون، ولی قیمت وسایل داخل خانه (همان یخچال و ماشین لباسشویی و تلویزیون و...) بیش از ۱۰ برابر شده! یعنی قیمت وسایل داخل خانه با قیمت خانه یکی شده است.

اگر به جای جهیزیه، خانه بدهید به صرفه‌تر است

تا یک سال دیگر و با خالی شدن حباب ریال و دارایی‌های ریالی، کار به جایی می‌رسد که اگر قرار باشد خانواده‌ای جهیزیه آماده کند، خیلی بصرفه‌تر است که به جای جهیزیه خانه بدهند، ولی بزرگترین دارایی ایرانی‌ها نه مسکن است و نه وسایل خانه.

بزرگترین دارایی ایرانی ها، خودروست. در بسیاری از شهر‌ها قیمت خودرویی که خانواده سوار می‌شوند، به بیش از ۷۰ درصد قیمت خانه‌ای که در آن سکونت دارند، می‌رسد.

تا سال دیگر و با تخلیه کامل حباب ریال و دارایی‌های ریالی، قیمت خودرویی که سوار می‌شوید از قیمت مسکنی که در آن سکونت دارید، بیشتر می‌شود.

از سال دیگر ارزش و اهمیت پارکینگ خانه از خود خانه بیشتر می‌شود، چون مهمترین دارایی شما در پارکینگ خانه شماست.

عبدالله کلهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
1
با افاضات ایشان وقیمت ۴میلیونی پراید قیمت خاه بای ۱۰۰ میلیون باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
2
تحلیل آبکی و بی معنی

شما مگر اقتصاد رو میشناسید که میاید راجع به قیمت ها صحبت می کنید!!!

خانه 100 میلیونی سال 91 الان شده 700 میلیون

چه طور حساب کردید که ما نمی فهمیم؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
2
انگار از قیمت خونه بی خبری تو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
وقتی در کشوری قیمت یک خودرو از یک خانه بیشتر میشود این نشاندهنده بیماری و مشکلات اساسی در اقتصاد آن کشور است در اروپا خودروی پنج سال کارکرد از رده خارج و کاملاً بی ارزش خواهد شد نه مثل کشور ما که خودروی کارکرده سال به سال قیمتش بیشتر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار