پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با موضوع موسیقی
کد خبر: ۱۴۲۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

"حماسه کولی" با عبور از مرز ۹۰۰ میلیون دلار گیشه جهانی، به پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه‌ای تاریخ سینما با موضوع موسیقی تبدیل شد.

هر چند اکران عمومی این فیلم برنده اسکار در سینماهای آمریکای شمالی هفته‌هاست پایان یافته اما نمایش آن با موفقیت در چند کشور دیگر از جمله چین ادامه دارد. "حماسه کولی" به مذاق تماشاگران ژاپنی بسیار خوش آمده و در سرزمین آفتاب تابان ۱۱۴ میلیون دلار فروخته است. ضمن اینکه سینماروها در کره‌جنوبی ۷۶ میلیون دلار و در بریتانیا ۷۱ میلیون دلار برای دیدن داستان زندگی فردی مرکوری هزینه کرده‌اند.

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با موضوع موسیقی

درآمد "حماسه کولی" از اکران در بازارهای بین‌المللی از مرز ۶۸۵ میلیون دلار گذشته و البته فروش خوب آن همچنان ادامه دارد. این فیلم از نمایش در سینماهای آمریکا و کانادا هم ۲۱۶ میلیون دلار به حساب استودیو فاکس واریز کرده تا مجموع فروش آن تا روز یکشنبه به ۹۰۱ میلیون دلار برسد. از آنجا که فقط ۵۰ میلیون دلار برای تولید "حماسه کولی" هزینه شده، این درآمد ۹۰۰ میلیون دلاری بیشتر به چشم می‌آید.

رامی ملک، بازیگر آمریکایی مصری‌تبار در این فیلم با ایفای نقش خواننده گروه بریتانیایی کویین دو جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برد. ضمن اینکه "حماسه کولی" در سه رشته فنی برنده اسکار شد و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام را هم از آن خود کرد. هر چند جایزه اسکار بهترین فیلم را به "کتاب سبز" باخت.

"حماسه کولی" تا امروز چهارمین فیلم پرفروش تاریخ فاکس پس از "آواتار"، "تایتانیک" و "جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود یک-تهدید شبح" و پنجمین فیلم پرفروش در بازار بین‌المللی (خارج از آمریکا و کانادا) است. به لطف موفقیت خیره‌کننده "حماسه کولی"، ارزش فاکس افزایش یافت و ماه گذشته استودیو دیزنی آن را با ۷۱ میلیارد دلار در اختیار خود گرفت.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خان محمدعلی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
جالبه که با این که در حال اکران هست اما من دوبله شده ش رو دانلود کردم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار