آیا هدفون‌های بلوتوث واقعا مضر‌اند؟
کد خبر: ۱۴۲۳۳۹
تاریخ انتشار: 2019 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲

امروزه به نظر می‌رسد انجام خیلی از کار‌های روزمره مانند این طرف و آن طرف رفتن یا مرتب کردن خانه، بدون هدفونی که در گوش‌مان باش ممکن نیست. برای عده‌ای از افراد، با هدفون موزیک گوش دادن یک جور سرگرمیست، اما برای عده‌ای دیگر راهی است برای پرت کردن حواس از آنچه در پیرامون می‌گذرد. تکنولوژی و اختراعات جورواجور، زندگی افراد را بسیار ساده‌تر کرده‌اند و یکی از پُرکاربردترین آنها، هدفون‌های بی‌سیم هستند که امکان گوش دادن به موسیقی یا هر چیز دیگری را تقریبا در هر شرایطی بسیار ساده کرده‌اند. این هدفو‌ن‌ها از تکنولوژی بلوتوث استفاده می‌کنند که بتوانید بدون سیم و بی‌دردسر از آن‌ها استفاده کنید. اما آیا می‌دانید که عوارض استفاده از هدفون‌های بلوتوث برای سلامتی چیست؟

Image result for ‫هدفون‬‎

اخیرا معلوم شده که استفاده از هدفون بی‌سیم، ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. وقتی که شما از هدفون‌های بی‌سیم استفاده می‌کنید، پرتو‌هایی به مغزتان می‌رسد.

قرار گرفتن هدفون بی‌سیم در کانال گوش، بافت‌های سر را در معرض میزان نسبتا زیادی از امواج رادیویی فرکانس الکترومغناطیسی قرار می‌دهد. فیلیپس، تنها کمپانی نبوده که در مورد عوارض گوناگون هدفون‌ها بر سلامتی اعلام نگرانی کرد، بلکه ۲۵۰ محقق دیگر از بیش از ۴۰ کشور نیز نامه‌ای به سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی نوشته و امضا کردند که در آن تاثیرات مضر استفاده از هدفون‌های بی‌سیم هشدار داده شده بود.

هدفون‌های بلوتوث، پرتو‌های ساطع می‌کنند که مطمئنا بر بدن اثر می‌گذارند، اما لازم نیست آن‌ها را کاملا از زندگی‌تان حذف کنید. چون هیچکس نمی‌تواند کاملا از این پرتو‌ها دوری کند، زیرا منابع دیگری نیز هستند که ما را در معرض این پرتو‌ها قرار می‌دهند. اما می‌توانیم کاری کنیم که کمتر در معرض پرتو‌های مضر الکترومغناطیسی قرار بگیریم، مثلا با استفاده‌ی کمتر از هدفون‌های بی‌سیم و گجت‌هایی که پرتو‌های مضر از خود ساطع می‌کنند.

منبع: onlymyhealth

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار