عروسی‌های لاکچری زیر پوست پایتخت
کد خبر: ۱۴۲۱۸۰
تاریخ انتشار: 2019 April 17    -    ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به برگزاری عروسی‌های لاکچری در تهران پرداخته است.

این روز‌ها آنقدر همه چیز درگیر تجمل شده که هزینه کردن برای چشم دیگران را درآوردن، دیگر سقفی ندارد. یک روز ماشین میلیاردی، یک روز پنت هاوس بهترین برج تهران و یک روز هم مراسم عقد و عروسی چند میلیارد تومانی. هنوز یادمان نرفته قدیم تر‌ها مراسم عقد و عروسی چقدر ساده برگزار میشد.

داستان برای ۱۰۰ سال و ۲۰۰ سال پیش نیست. تا همین ۱۵-۲۰ سال پیش جوان‌ها بیشتر برایشان کیفیت زندگی مهم بود تا کیفیت لباس عروس و بره سر میز. اگر خانه پدر داماد فضای کافی داشت همانجا مراسم عروسی با یک یا دو مدل شام برگزار می‌شد اگر نه همسایه‌ها یه یاری تازه داماد می‌آمدند.

عروسی‌های لاکچری زیر پوست پایتخت

برگزاری مراسم در بهترین تالار‌ها و هزینه‌های چند ده میلیون تومانی مایه فخر و لوکس بودن عده‌ای شده است. کار تا به آنجا پیش رفته که برخی مدیران تالار‌ها تاکید می‌کنند که اینجا جای هرکسی نیست. آقازاده‌ها و پولدارترین افراد شهر مشتری آن هستند و میلیارد برایشان پول خرد است.

لاکچری مهمترین کلمه‌ای است که از زبان مسولان لوکس‌ترین تالار‌های تهران نمی‌افتد. همه چیز باید لاکچری برگزار شود. لاکچری‌ترین غذاها، لاکچری‌ترین گل آرایی، لاکچری‌ترین سفره عقد. البته همه این‌ها به بهای لاکچری‌ترین هزینه‌ها فراهم می‌شود.

البته با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توانید هر غذایی که دلتان می‌خواهد را به منوی ویژه اضافه کنید. کافیست تا پول آن را پرداخت کنید، همه چیز آماده است. اگر ۵۰۰ نفر مهمان باشید، با مخلفات و اطراف، حدود ۲۵۰ میلیو تومان پول یک عروسی باید بدهید به همین راحتی!

پلو مدیترانه‌ای با میگو، ته چین ماهی، خورشت نعناع جعفری، خورشت قیمه نسترن، خوراک فیله شف، خوراک والاوان، چابسویی و ۲۰ مدل سالاد متنوع از جمله غذا‌هایی است که به مهمانان عروس و داماد خوشبخت ارائه می‌شود. خدمات ویژه تالار نیز هرکدام قیمت خاص خود را دارد. فیلم و عکس از ۱۲ میلیون تومان به بالا، موزیک از ۷ میلیون تومان به بالا و دی جی، تومبا و شومن از ۳ میلیون تومان به بالا.

برای ورودی این باغ تالار باید ۳۰ میلیون تومان ورودی پرداخت کنید. یکی از مهمترین ویژگی‌های این باغ این است که می‌توانید اگر بخواهید به سبک عروسی‌های غربی مراسم را در باغ هم برگزار کنید! برای منو عادی این باغ باید در حدود ۳۰۰ هزار تومان و برای منو ویژه یک میلیون تومان برای هر نفر باید هزینه کنید.

با یک حساب سرانگشتی اگر مثلاً شما ۳۰۰ تا ۴۰۰ مهمان داشته باشید با هزینه‌های جانبی شاید بیش ۵۰۰ – ۶۰۰ میلیون تومان برای یک شب عروسی در این گونه باغ‌ها باید هزینه کنید. جالب آنکه مدیر تمام مجموعه‌ها تاکید دارند که محدودیتی در ارائه خدمات وجود ندارد و بنا به درخواست مشتری هر گونه منو و خدمتی که خواسته شود از سوی مجموعه ارائه خواهد شد!

عروسی‌های لاکچری زیر پوست پایتخت

مسئول یکی از این باغ‌ها تاکید می‌کند که باغ تا ساعت ۱۲ شب خدمات ارائه می‌دهد و امکان برگزاری مراسم به صورت مختلط وجود ندارد، اما به ما پیشنهاد می‌دهد که بعد از ساعت ۱۲ این امکان وجود دارد که یکی از سالن‌ها را به صورت مختلط در اختیار ما قرار دهد تا اگر مهمان‌هایی که علاقه ندارند در مراسم مختلط شرکت کنند بروند و بقیه می‌تواند تا ۲ سه ساعت بعد هم بمانند.

او می‌گوید: مثلاً اسکورت ماشین عروس با موتور‌های خاص داریم یا شعبده باز و آتش بازی حرفه‌ای که هیچ کجای دیگری پیدا نمی‌کنید! حتی ما برای خاص بودن ورود عروس و داماد به باغ، اسب سیاه و سفید هم داریم که در پکیج ویژه قرار دارد!

البته تمامی این‌ها اطلاعات و مشخصات تالار‌هایی است که این روز‌ها به صورت کاملاً رسمی و با مجوز فعالیت می‌کنند و تبلیغات آن‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، اما هستند بسیاری از تالار‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند و هیچکس هم کاری با آن‌ها ندارد یا حداقل آن گونه که باید بر آن‌ها نظارت نمی‌شود. بیشتر این تالار‌ها اطراف تهران هستند و باغ‌های آن محل مراسم‌های خاص!

حالا مشخص نیست انتهای این تجملات و چشم درآوردن‌ها کجاست. قرار است سورپرایز بعدی چه باشد؟ هواپیما یا کشتی؟ عروسی‌هایی که هیچ شباهتی دیگر به عروسی ندارند. مراسم‌هایی که قرار است لاکچری‌ترین در فامیل یا حتی شهر باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار