بخشش دو اعدامی پای چوبه‌دار
کد خبر: ۱۴۲۱۶۵
تاریخ انتشار: 2019 April 17    -    ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

دو زندانی محکوم به مرگ که قرار بود به دار آویخته شوند قبل از اجرای حکم با رضایت خانواده مقتولان به زندگی برگشتند. به گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، سجاد افشارمنش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: اختلاف طایفه‌ای در این شهرستان منجر به وقوع یک قتل شد.

اما چندی بعد از این جنایت یکی از افراد طایفه مقتول با انگیزه انتقام‌جویی دوباره اقدام به قتل یکی از افراد طایفه مقابل کرد. بدین ترتیب با تلاش‌های دستگاه قضایی و امنیتی هر 2 قاتل دستگیر شدند.

این مقام قضایی عنوان کرد: پس از تحقیقات مقدماتی پرونده این 2 قاتل برای صدور رأی به دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت ارسال و حکم قصاص برای هر 2 محکوم علیه صادر و پرونده‌ها به منظور فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال شد که رأی قصاص تأیید و برای اجرا به دادسرای عمومی وانقلاب قلعه گنج اعاده شد.

پس از وصول پرونده در اجرای احکام با رایزنی دادستانی، امام جمعه و اعضای شورای تأمین شهرستان قلعه گنج و با همکاری سران طوایف در روز اجرای حکم، طی یک اقدام خداپسندانه خانواده مقتولان از هر 2 طایفه نسبت به اجرای حکم قصاص اعلام گذشت کردند و اجرای احکام قصاص در زندان جیرفت متوقف شد.

ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار