هنگامه شهیدی به ۱۲سال و ۹ماه حبس محکوم شد
کد خبر: ۱۴۲۱۶۱
تاریخ انتشار: 2019 April 17    -    ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

دادگاه تجدید نظر هنگامه شهیدی به ریاست قاضی زرگر برگزار شد.

دادگاه تجدید نظر هنگامه شهیدی که پیشتر از سوی شعبه 15 انقلاب به 12 سال و 9 ماه حبس محکوم شده، پس از دو مرتبه تجدید وقت محاکمه امروز (سه شنبه) در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر برگزار شد.

هنگامه شهیدی پیش از این به اتهام افترا نشر اکاذیب توهین فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به 12 سال و 9 ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروهها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی و همچنین خروج از کشور محکوم شده که در صورت تایید این حکم طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی اشد مجازات یعنی 7 و نیم سال حبس در خصوص وی اجرا می شود.

براساس این گزارش پیشتر قرار بود دادگاه تجدید نظر هنگامه شهیدی روز 25 دی 97 برگزار شود که این تاریخ به دلیل اعزام نشدن متهمه از زندان به دادگاه به 14 اسفند پارسال موکول شد . اما 14 اسفند نیز دادگاه برگزار نشد تا نهایتا رئیس شعبه 36 روز 27 فروردین را برای رسیدگی به پرونده تعیین کرد.

به گفته مصطفی ترک همدانی وکیل شهیدی موکلش 8 ماه است که در بازداشت انفرادی به سر می برد و اگر دادگاه 25 دی برگزار می شد او می توانست با عفو رهبری به مناسبت 40 سالگی انقلاب آزاد یا تخفیف مجازات بگیرد .

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار