کاهش ۵۰ درصدی قیمت پیاز در راه است
کد خبر: ۱۴۲۱۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره آخرین تحولات بازار صیفی اظهار کرد: با آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی، قیمت گوجه فرنگی به اوج خود رسید و سپس با افزایش عرضه در بازار به تعادل رسید.

وی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای را ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و گوجه فرنگی گلخانه را ۴ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی اعلام کرد و گفت: این محصولات با احتساب ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود.

صابری با اشاره به دلایل گرانی پیاز در بازار افزود: قبل از ممنوعیت صادرات پیاز، بخش عمده پیاز‌های مانده در انبار به بازار‌های هدف صادر شد که در نهایت کمبود عرضه، مسدود شدن راه‌های مواصلاتی و تاخیر در برداشت در پی وقوع سیل اخیر دلیل اصلی گرانی پیاز در بازار به شمار می‌رود که با ممنوعیت صادرات پیاز از ۵ فروردین قیمت تا حدودی کاهش یافت.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو پیاز را ۶ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با برداشت پیاز از مناطق جیرفت و اصفهان در اردیبهشت و افزایش عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت محصول تا ۵۰ درصد در بازار کاهش یابد.

وی درباره آخرین تحولات بازار سیب زمینی بیان کرد: با توقف صادرات سیب زمینی از پنجم فروردین، قیمت محصول در میدان به تعادل رسیده است به طوریکه هم اکنون هر کیلو سیب زمینی کهنه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و سیب زمینی نو ۳ تا ۵ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

صابری در پایان با اشاره به علل گرانی سیب زمینی در خرده فروشی‌ها گفت: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی طبق فاکتور باید با احتساب حداکثر ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه شود و فروش با نرخ‌های بالاتر گران فروشی است که مسئولان ذی ربط باید پاسخگو باشند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
من از بی پیازی ، نیم روی زرد / غم سیب زمینی ، رخم زرد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
با آزاد سازي صادرات پياز زمينه افزايش 500درصدي قيمت آن را فراهم كردند و سود هاي ميلياردي بردند و حالا انتظار دارند مردم از كاهش 50 درصدي قيمت ذوق زده شوند !!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار