آماده‌باش در ۷استان همزمان با موج جدید بارش‌ها
کد خبر: ۱۴۲۰۶۷
تاریخ انتشار: 2019 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

در پی ورود سامانه جدید بارشی از عصر امروز به هفت استان اعلام آماده‌باش شده است.

سامانه بارشی جدیدی که از بعدازظهر امروز وارد کشور می شود، استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان را درگیر بارندگی همراه با باد و طوفان خواهد کرد.

این موج جدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل، گیلان، جنوب شرق ایلام، و شمال غرب چهارمحال و بختیاری با شدت کمتر فعالیت می‌کند.

بارندگی‌های اخیر موجب تخلیه برخی مناطق، تخریب شماری از خانه های روستایی و بسته شدن تعدادی از راه‌های روستایی در استان‌های کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان شده است.

با توجه به آبگرفتگی برخی معابر و شرایط جوی تمامی مدارس زابل امروز تعطیل اعلام شد. ۳ مسیر «دلگان به ایرانشهر»، «دلگان به زهکلوت» و «دلگان به جلگه چاه هاشم» در جنوب استان سیستان و بلوچستان که به دلیل طغیان رودخانه‌ها و سیلاب از دیروز بسته شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

در استان خوزستان به غیر از سد گتوند بقیه سدهای استان وضعیت پایداری دارند و ورودی و خروجی آب به سدهای کرخه و دز کاهش یافته است. برای پیشگیری از خطرات احتمالی، در خوزستان 120 هزار نفر اسکان موقت داده شده‌اند.

در لرستان هم استاندار از تامین زمین احداث واحدهای مسکونی در سه شهر سیل‌زده خبر داد.

خادمی گفت: در معمولان حدود 230 قطعه زمین آماده شده و تا هفته آینده ساخت و ساز منازلی تخریبی حاشیه رودخانه، آغاز می شود. خادمی از تامین اجاره برای کسانی که خانه‌شان قابل سکونت نیست، خبر داد و گفت مردم تا ساخت واحدهای جدید، در منازلی که قابلیت سکونت دارند بمانند و یا مسکن اجاره کنند.

به گفته استاندار لرستان، قطعه زمینی هم در خرم‌آباد در اختیار خیرین قرار گرفته تا تعدادی واحد مسکونی برای سیل‌زدگان آماده شود. مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم گفت: 50 میلیارد ریال کمک بلاعوض معیشتی و تعمیری برای پرداخت به سیلزدگان به حساب بنیاد مسکن استان لرستان واریز شد.

این مبلغ پس از ارزیابی خسارات واحدهای مسکونی به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.

صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار