اخاذی اینترنتی با ترفند ارسال حکم جلب قلابی
کد خبر: ۱۴۲۰۵۰
تاریخ انتشار: 2019 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فرد کلاهبرداری که با ترفند ارسال دستورحکم جلب قضایی قلابی برای شاکی قصد اخاذی از وی را داشت، خبر داد.

 سرهنگ علی صالحی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در گفت‌وگویی اظهار داشت: با ورود یک فقره پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در فضای مجازی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا غرب استان تهران در اقدام اولیه اظهارات شاکی را اخذ کردند که بیان کرد، مدتی پیش فردی اقدام به ارسال دستور قضائی مبنی بر جلب بنده در فضای مجازی انتشار داده بود و در ادامه پیامی مبنی بر اینکه باید مبلغ ۵ میلیون تومان به بنده بدهید که به شما رضایت بدهم، با پیگیری از مراجع قضائی متوجه شدم دستور جعلی است و فرد مذکور قصد اخاذی از بنده را دارد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا غرب استان تهران پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، ضمن شناسایی متهم در شهر نصیرآباد شهریار، وی را طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

صالحی خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا طی بازجویی‌های اولیه منکر جرم خود شد ولیکن پس از مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، ضمن اقرار به بزه ارتکابیش بیان داشت که از هفت نفر دیگر نیز به این روش اخاذی کرده است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار