قیمت طلا، سکه و ارز در روز دوشنبه
کد خبر: ۱۴۲۰۴۲
تاریخ انتشار: 2019 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵

با وجود کاهش نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی، امروز قیمت انواع طلا و سکه در بازار ایران افزایش یافت و متاثر از آن قیمت ارز نیز که تا روز گذشته روند کاهشی به خود گرفته بود، دوباره تغییر مسیر داد.

امروز ارزش اونس جهانی با کاهش هفت دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۲۸۳ دلار و ۵۲ سنت رسید. در همین حال ارزش طلا در بازار تهران در قالب طلای خام ۱۸ عیار به نرخ ۴۳۹ هزار و ۵۳۸ تومان رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۳۰۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.

با این تفاسیر قیمت سکه تمام طرح جدید (تا ساعت ۱۸:۳۰) به ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان (۲۲ هزار تومانی بیشتر از دیروز) و سکه طرح قدیم هم به ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان (۷۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) رسید.

قیمت نیم سکه با افزایش ۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و این در حالی است که قیمت ربع سکه نیز با افزایش ۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قرار گرفته است. سکه یک گرمی نیز با رشد ۴۰ هزار تومانی، نرخی در حدود ۹۸۰ هزار تومان دارد.

افزایش نرخ ارز

اما نرخ دلار که طی چند روز اخیر روند کاهشی به خود گرفته بود، امروز دوباره تغییر جهات داد؛ به طوری‌که بانک‌ها امروز هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۲۹۵ تومان (۱۸۵ تومان بیشتر از دیروز) و هر یورو را ۱۵ هزار و ۳۹ تومان (۲۱۸ تومان بیشتر از دیروز) خریداری می‌کردند.

همچنین بانک‌ها پوند را با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۱۷ هزار و ۴۰۹ تومان (۲۵۳ تومان بیشتر از دیروز) خریداری می‌کنند. یوروی مسافرتی نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۵ هزار و ۷۹۵ تومان بود که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان (۲۰۰ تومان بیشتر از دیروز) می‌رسد.

این در حالی است که صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۵۹۰ تومان (۱۹۰ تومان بیشتر از دیروز) و قیمت فروش آن را ۱۳ هزار و ۶۹۰ تومان (۱۹۰ تومان بیشتر از دیروز) اعلام کرده‌اند. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۵ هزار و ۵۹۰ تومان (۳۹۰ تومان بیشتر از دیروز) و قیمت فروش آن ۱۵ هزار و ۶۹۰ تومان (۳۹۰ تومان بیشتر از دیروز) اعلام شده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار