زنده‌گیری تمساح سرگردان در چابهار +عکس
کد خبر: ۱۴۲۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

‌مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در روستای هوتکت پایین خبر داد.

وحید پورمردان گفت: یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی که وارد یکی از منازل روستای هوتکت پایین از توابع شهرستان چابهار شده بود توسط محیط بانان و همیاران منطقه زنده گیری شد.

پورمردان افزود: در پی گزارشات مردمی مبنی بر ورود یک سر تمساح به منزل یکی از روستاییان و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستا مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان با همکاری همیاران محیط زیست منطقه و مردم محلی تمساح مذکور را زنده گیری و جهت بررسی سلامت به مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش تحویل کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش در فاصله ۱۲۰ کیلومتری چابهار- راسک در زمینی به وسعت ده هکتار احداث شده که دارای دو استخر خاکی بزرگ جهت نگه‌داری و مراقبت تمساح‌های بالغ و نیز محوطه نگه‌داری نوزادان تمساح و تمساح‌های جوان است. در محوطه این مرکز گیاهان بومی و سازگار با اکوسیستم منطقه کاشته شده و هم اکنون پوشش گیاهی متراکم و مناسبی برای زندگی و زاد و ولد تمساح‌ها دارد.

زنده‌گیری تمساح سرگردان در چابهار +عکس

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
تمساح آب میخواد ....پوشش گیاهی اهمیت ثانویه است ......طرح آب شیرین کن های عمان را پیگیری کنید که تو این بارون بارون رها نشه .....روش های جدید شیرین کردن آب هزینه کمتری از تصفیه آب داره.....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار