یک همجنسگرا، کاندیدای انتخابات آمریکا می‌شود
کد خبر: ۱۴۱۹۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 14    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

برای نخستین بار یک همجنسباز به عنوان یکی از کاندیداهای دموکراتها وارد رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

 پیت بوتیجج، شهردار همجنسباز یک شهر کوچک آمریکا در ایالت ایندیانا اخیراً با مطرح کردن نامش به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دموکرات این کشور جنجال زیادی به پا کرده است.

بوتیجج آن گونه که اعلام کرده قرار است امروز یکشنبه به صورت رسمی کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ورودش به میدان نسبتاً شلوغ کاندیداهای ریاست جمهوری دموکراتها را اعلام کند.

یک همجنس‌باز، کاندیدای انتخابات آمریکا می‌شود

او که ۳۷ سال سن دارد یکی از نظامیان کهنه‌کار جنگ افغانستان و برای دو دوره شهردار شهر کوچک "ساوث بند" در ایالت ایندیانا است. این شهر متعلق به ناحیه‌ای در آمریکا معروف به "کمربند پوسیده" بوده و این نام به سبب آسیب فراوان به صنایع مهمی که در این ناحیه قبلاً رونق داشتند نظیر صنعت فولاد و تولید خودرو گذاشته شده است.

 

در سال ۲۰۱۶ رأی دهندگان در ایالات عمدتاً کارگرنشین نظیر میشیگان و ویسکانسین کمک زیادی به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری کردند.

بوتیجج با این حال به عنوان فردی که توانسته تحول زیادی در شهر ساوث بند ایجاد کند شناخته شده است.

روزنامه واشنگتن پست درباره او نوشته: در روزهای اخیر کمپین ریاست جمهوری او توجه زیادی به خود جلب کرده و در فاصله کمتر از دو ماه بعد از آن که او کمیته بررسی برای اعلام کاندیداتوری تشکیل داد، توانست تعداد ۶۵ هزار حامی لازم برای شرکت در مناظره‌های کمیته ملی حزب دموکرات در تابستان را به دست آورد. یک نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت امرسون در میان رأی دهندگان بالقوه کمیته های انتخاباتی دموکرات ایالت آیووا نشان داده که او بعد از دو چهره مطرح یعنی جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و سناتور برنی سندرز با به دست آوردن ۱۱ درصد رأی در جایگاه سوم قرار دارد.

همچنین کمپین او گزارش کرده که توانسته رقم چشمگیر ۷.۱ میلیون دلار اعتبار از جانب حامیان مالی برای سه ماه اول ۲۰۱۹ جذب کند و این اتفاقات برای شهردار یک شهر کوچک که وارد رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده چشمگیر محسوب می‌شود.

با این حال مساله همجنسباز بودن بوتیجج و ازدواج او با یک همجنسباز دیگر، بیش از بقیه موارد باعث جلب توجه به وی شده است.

در صورتی که او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود او هم به عنوان جوان‌ترین فردی که تاکنون رئیس جمهور آمریکا شده و هم به عنوان اولین رئیس جمهور همجنسباز در تاریخ آمریکا مطرح خواهد بود.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
1
6
بعد بانوی اول کی میشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار