عکسی از حادثه ۱۱ سپتامبر که جاودان شد
کد خبر: ۱۴۱۹۲۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
مرد در حال سقوط؛
صبح روز ۱۱ سپتامبر، او اصلا قرار نبود که چنین عکس دلخراشی بگیرد، او به یک نمایشگاه مد رفته بود، ناگهان از طریق یک فیلمبردار شبکه CNN متوجه برخورد یک هواپیما به برج شمالی شد، سردبیر دریو با او تماس گرفت و از خواست که به محل برود، او به سرعت با مترو که هنوز کار می‌کرد به محل رفت و مردم متحیر را در زیر ساختمان دید...

عکسی از حادثه ۱۱ سپتامبر که جاودان شد

عکسی از حادثه ۱۱ سپتامبر که جاودان شد«تابناک باتو» ـ آیا این عکس را دیده‌اید و به یاد می‌آورید؟ آیا هنگام دیدن عکس درنگ کرده‌‌اید و از خود پرسیده‌اید که عکاس در چه شرایطی آن را ثبت کرده است؟ به راستی این عکس چه خصوصیاتی داشته که اینقدر آن را متمایز کرده است؟ آیا هویت مرد در حال سقوط مشخص شده است؟

مرد در حال سقوط تقریبا مثل یک قهرمان شیرجه، وضعیت عمودی به خود گرفته است، او سرنوشت خود را انتخاب نکرده، بلکه سرنوشت او را در آغوش گرفته است، دست‌هایش گویی با آرامش در دو سوی تنش قرار دارند و گشوده نیستند، فقط پای چپش کمی خمیده است.

پانزده ثانیه از ساعت نه و ۴۱ دقیقه صبح ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ گذشته است و این مرد با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت در حال سقوط به سمت زمین است.

عکاس این عکس ریچارد دریو Richard Drew است؛ عکاسی که برای آسوشیتدپرس کار می‌کند و پیش از این، یک عکس مهم دیگر هم گرفته بود، او زمانی که ۲۱ ساله از ترور بابی کندی عکس گرفته بود، ژاکتش به خون کندی آغشته شده بود، او در آن زمان روی یک میز پریده بود و عکس‌هایی از کندی گرفته بود، همسر کندی اتل کندی، بالای سر شوهرش رفته و التماسش کرده بود که دیگر از پیکر خون‌آلود شوهرش عکس نگیرد؛ اما چیز خیلی سریع اتفاق افتاده بود.

عکسی از حادثه ۱۱ سپتامبر که جاودان شد

عکسی از حادثه ۱۱ سپتامبر که جاودان شد

صبح روز ۱۱ سپتامبر، او اصلا قرار نبود که چنین عکس دلخراشی بگیرد، او به یک نمایشگاه مد رفته بود، ناگهان از طریق یک فیلمبردار شبکه CNN متوجه برخورد یک هواپیما به برج شمالی شد، سردبیر دریو با او تماس گرفت و از خواست که به محل برود، او به سرعت با مترو که هنوز کار می‌کرد به محل رفت و مردم متحیر را در زیر ساختمان دید که پریدن مردم را از بالای برج‌ها به نظاره نشسته‌اند.

دریو با لنز ۲۰۰ میلیمتری‌اش شروع به عکس گرفتن کرد، او بین پلیس‌ها و مأمورهای اورژانس ایستاده بود، هر بار که کسی خودش را پرت می‌کرد، او با دوربینش مسیر سقوط را دنبال می‌کرد و تا زمان برخورد ۱۰ تا ۱۵ عکس می‌گرفت.

او از پریدن ۱۰ – ۱۵ نفر عکس گرفته بود که زودتر از همه متوجه شد، ساختمان در حال فروریختن است، به سرعت از محل دور شد و به دفترش در مرکز راکفلر رفت، در آسوشیتدپرس جو وحشت یا سراسیمگی وجود نداشت، کارکنان خبرگزاری حس می‌کردند که در حال ثبت یک امر تاریخی هستند، او دیسک را از دوربین دیجیتالش برداشت و وارد لپ‌تاپ خود کرد، از بین آن همه عکس، دریو روی یکی عکس میخکوب شد، همین عکس معروف مرد در حال سقوط، عکسی که به طرز شگفت‌انگیز قرینگی دارد و در آن قربانی، حالت کاملا عمودی دارد.

این عکس روز بعد در صفحه ۷ نیویورک تایمز و در صدها روزنامه دیگر آمریکا منتشر شد.

عکسی از حادثه ۱۱ سپتامبر که جاودان شد

کمی بعد از اولین برخورد، مردم گرفتار آمده در برج‌ها شروع به پریدن کرده بودند تا گرفتار دود و آتش نشوند، آنها از پنجره‌های شکسته شده یا پنجره‌هایی که خود می‌شکستند، خود را به زمین می‌انداختند. گزارش شده که حتی بعضی‌های ناامیدانه به مانند چتربازها با به دست گرفتن چیزهایی مثل پارچه رومیزی می‌پریدند.

یک خودکشی دست‌جمعی بود، پایین ساختمان همه فریاد می‌زدند، اما مرد در حال سقوط واقعا چه کسی بود؟

سردبیر نشریه Globe and Mail چاپ تورنتو، شخصی را به نام پیتر چنی، مأمور کشف این راز کرد، او به نیویورک رفت، عکس دیجیتال را به جایی داد تا واضح‌تر شود و تشخیص داد که مردی که در عکس دیده می‌شود سیاه‌پوست نیست، بلکه سبزه است، او شاید لاتین‌بار بوده باشد. از روی عکس‌ها او حدس زد که مرد در واقع یک یونیفرم مخصوص کارکنان رستوران را به تن داشته است، در بالای برج شمالی رستورانی بود، او با بررسی‌های فراوان احتمال داد که این شخص مردی به نام نوربرتو هرناندز باشد.

اما عکس‌ها از آنجا که برشی از زمان و مکان هستند، می‌توانند تا حدی دروغ بگویند، عکس مرد در حال سقوط هم همین طور است، مرد تنها در همین لحظه حالت عمودی دارد، و در فریم‌های دیگر او هم مانند هر انسان دیگری وحشت‌زده است و در بعضی از فریم‌های حالت افقی‌تری به خود گرفته است.

البته احتمال دیگری هم وجود دارد و آن این است که فرد دیگری به نام جاناتان بریلی، مرد در حال سقوط باشد.

برآورد می‌شود که حدود ۲۰۰ تن در ۱۱ سپتامبر با پریدن از بالای برج‌های دوگانه تجارت جهانی به زندگی خود خاتمه داده باشند که معادل ۷ تا ۸ درصد کل قربانیان آن روز می‌شود.
یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
148
18
خیلی غیر عادی این همه ادم پریدن پایین. شاید چند نفر میپریدن طبیعی بود ولی این تعداد نشون میده دسیسه ای بوده شاید پرتشون میکردن پایین شاید نیروهایی داخل ساختمان بودن و مشغول جاسازی مواد منفجره و منفجر کردن ستون ها بودن اینارو مینداختن پایین تا احتمال زنده موندن و شهادت دادن نداشته باشن. ساختمون با اون عظمت و تکنولوژی میگه میشه با آتش سوزی خراب بشه اونم آتش سوزی در طبقات بالایی
پاسخ ها
پیمان
| |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
وقتی داری میسوزی هیچ راه دیگه ای جز پریدن پایین واست نمیمونه. واقعا وحشتناکه من حتی از دیدن این صحنه پاهام داغ شده.
ناشناس
| |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
لطفا چرت نگو. دمای آتش به حدی زیاده که خودشونو به بیرون پرت میکردن. تا حالا دستتو روی ذغالی که روی منقل گر گرفته گرفتی. اون موقع از 2000 طبقه هم میپری بیرون
ناشناس
| |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
فاز تئوری توطئه!
میشه آقا به همین سادگی میشه باورکن!
ناشناس
| |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
بله میشه
ناشناس
| |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
کاملا درست گفتین
حتما کار انگلیسی هاست!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
18
46
آقای احمدی نژاد یه توییت میده الان
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
20
20
قربانیان توطئه کثیف لابی صهیونیستی برای پیدا کرن بهانه حمله به عراق و افغانستان!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
حتما آن عرب هائی که هدایت هواپیما ها را در دست داشتن و کوبیدنشون به برج ها هم اسرائیلی بودند. آمریکا بهانه می خواست که اینها هم با بی عقلیشان (که از ایدئولیک بودنشان نشات میگیره) این بهانه رو بهشون دادن.
ناشناس
| |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
با لاپوشانی دست داشتن عربستان در حق مردم آمریکا خیانت کردند.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
13
2
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه دست اندرکاران سایت تابناک
جهت اطلاع همگی هواپیما به خودی خود نمیتواند برج های به این بزرگی نابود کنه اگه دقت کرده باشید وقتی برخورد میکنند یک چیزی شبیه انفجار رخ داده پس نتیجه میگیریم که کار کار صهیونیست چون اون دو تا برج 3000نفر یهودی کارمند داشتن این تعداد روز حمله کلا
مرخصر بودن در ضمن 35 روز قبل از حمله به برج های دو قلو نیرو های امریکایی در افغانستان چکار میکرردند
مریخ
|
Germany
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
1
هیچ شکی در تروریستی بودن حادثه نیست افراد القاعده ۱۹نفر بودند انها ۴ هواپیما را ربودند وهنگامی که اولین برج مورد اصابت هواپیما قرار میگیرد تا برخورد هواپیمای بعدی تصور مقام امنیتی این بوده که برخورد صرفا یک حادثه بوده است اما بلافاصله بعد از برخورد هواپیمای دوم دستور مقام امنیتی مبنی بر فرود همه هواپیماهای در حال پرواز در نزدیک ترین فرودگاه صادر می شود در این زمان جرج بوش ریس جمهور وقت در کلاس درسی ابتدایی در دالاس مشغول بازدید بوده است و از این حمله بشدت شوکه میشود هواپیمای سوم به پنتاگون برخورد میکند اما بعلت چند لایه بودن دیوار محفظ پنتاگون ساختمان اسیب انچنانی نمیبیند و و هواپیما منفجر میشود هواپیمای چهارم که قرار بوده به کاخ سفید برخورد کند با درگیری مسافران با هواپیما ربایان در اسمان توسط جنگنده منفجر و سقوط میکند
این حادثه باعث شروع جنگ پر هزینه افغانستان و عراق شد
علاوه بر برج های دوقلو تجارت جهانی چند برج دیگر فرو ریخت اما اطلاع کمی از ان برجهای کوچک در خبر ها منتشر شد
در مکان سابق برج های تجارت جهانی یک یاد بود ساخته شده که نام و نشان تک تک قربانیان بر روی ان حک شده است
یک برج به ارتفاع ۵۵۰ متر در جای برج های تجارت جهانی ساخته شد
و سایر برجهای فرو ریخته دوباره ساخته شدند
ساختمان اسیب دیده پنتاگون ساخته و بنایی بیاد قربانیان در محل اصابت هواپیما ساخته شد
این حملات در تاریخ امریکا بی سابقه بود و پر هزینه ترین جنگ هتی امریکا را رقم زد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار