زعفران به کیلویی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید
کد خبر: ۱۴۱۸۷۳
تاریخ انتشار: 2019 April 14    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

 

غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران از نوسان قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر قیمت طلای سرخ به سبب کمبود عرضه از سوی کشاورزان با روند افزایشی در بازار روبه‌رو شده است.

 میری گفت: طی روزهای اخیر قیمت طلای سرخ به سبب کمبود عرضه از سوی کشاورزان با روند افزایشی در بازار روبه‌رو شده است.

غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران از نوسان قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر قیمت طلای سرخ به سبب کمبود عرضه از سوی کشاورزان با روند افزایشی در بازار روبه‌رو شده است.

وی حداقل نرخ هر کیلو زعفران دسته را ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و حداکثر هر کیلو زعفران نگین را ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با افزایش عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت زعفران به روند عادی خود در بازار بازگردد.

میری با اشاره به اینکه ۸۵ درصد زعفران تولیدی صادراتی است، بیان کرد: با توجه به پایان تعطیلات، صادرات روند عادی کار خود را آغاز کرده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با انتقاد از تعلل گمرک در اعلام آمار صادرات زعفران گفت: گمرک از پایان آذر به بهانه تغییر نرخ پایه گمرکی آمار جدیدی را ارائه نکرده است، در حالیکه همانند گذشته انتظار داریم که در پایان هر ماه آمار صادرات داده شود تا صادرکنندگان برنامه ریزی دقیقی برای صادرات داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی‌ها میزان صادرات در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل با روند افزایشی روبه‌روست، اما تا زمانی که گمرک آمار دقیق را اعلام نکند، نمی‌توان اظهار نظری در این باره داشت.

میری با اشاره به اینکه ایران بزرگترین و تنها تولید کننده بزرگ زعفران در دنیا محسوب می‌شود، بیان کرد:با توجه به آنکه زعفران سایر رقبا از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با زعفران ایرانی نیست، از این رو رفع موانع و چالش‌های پیش روی صادرات در رونق صادرات تاثیر بسزایی دارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان ثبات قیمت زعفران در بازار را امری ضروری دانست و گفت: اگر قیمت زعفران برای مدت یکسال در بازار ثابت نباشد، از این رو تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمی‌توانند برنامه مسنجمی داشته باشند چرا که با نوسان قیمت در سطح جهانی امکان رقابت با رقبا وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار