ماسک‌های طبیعی برای رفع چین و چروک و تیرگی پوست
کد خبر: ۱۴۱۸۲۸
تاریخ انتشار: 2019 April 14    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
بسیاری از زنان به بوتاکس به عنوان ساده‌ترین راه برای از بین بردن چین و چروک و نشانه‌های پیری پناه می‌برند، اما در واقع این راه حل ضد پیری چندان مناسب نیست و ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. بسیاری از متخصصان لوازم آرایشی و زیبایی خاطر نشان می‌کنند که بهترین راه حل برای از بین بردن نشانه‌های پیر شدن، استفاده از مخلوط‌های طبیعی و ماسک‌ها است.

ماسک‌های طبیعی برای رفع چین و چروک و تیرگی پوست«اختصاصی تابناک باتو» بسیاری از زنان به بوتاکس به عنوان ساده‌ترین راه برای از بین بردن چین و چروک و نشانه‌های پیری پناه می‌برند، اما در واقع این راه حل ضد پیری چندان مناسب نیست و ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. بسیاری از متخصصان لوازم آرایشی و زیبایی خاطر نشان می‌کنند که بهترین راه حل برای از بین بردن نشانه‌های پیر شدن، استفاده از مخلوط‌های طبیعی و ماسک‌ها است. ترکیبات و ماسک‌های طبیعی زیادی وجود دارند که در مبارزه با علائم پیری اثبات شده اند که می‌توانند به عنوان جایگزین بوتاکس مورد استفاده قرار گیرند، مؤثرترین این ماسک‌ها عبارتند از:

ماسک‌های طبیعی برای رفع چین و چروک و تیرگی پوست

* ماسک آب لیمو و عسل

این ماسک از مقادیر مساوی از عسل و آب لیمو تشکیل شده است. لیمو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که برای پوست مفید است، و ویژگی‌های روشن کننده و سفید کننده طبیعی پوست را به شما می‌دهد و لکه‌های تیره را که روی صورت ظاهر می‌شوند را حذف می‌کند. عسل نیز با عناصر مهم خود پوست را در برابر تاثیرات مضر بیرونی محافظت می‌کند.

ماسک لیمو و عسل به پاکسازی پوست کمک می‌کند. برای استفاده، ۱۵ دقیقه مخلوط را روی صورت قرار دهید، پس از آن ابتدا صورت خود را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک آلودگی، چربی و سلول‌های مرده را از روی پوست پاک می‌کند.

تهیه ماسک آب لیمو و عسل

- آب لیمو را با با مقدار کمی عسل مخلوط کنید.

- مخلوط را روی صورت قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب آشنا کنید.

- این ماسک را هر روز به مدت یک ماه روی صورت خود قرار دهید.

ماسک‌های طبیعی برای رفع چین و چروک و تیرگی پوست

*ماسک شیر و زرد چوبه

زردچوبه برای زیبایی صورت بسیار کارآمد و مؤثر می‌باشد و بیماری‌های پوستی از جمله لکه‌های تیره، آکنه، چروک و ... را از بین می‌برد. همچنین زردچوبه در طب سنتی هند یکی از عناصر مهم زیبایی به شمار می‌رود.

زردچوبه در تعادل رنگ و بازگرداندن پوست به حالت طبیعی نقش مهمی ایفا می‌کند. زرد چوبه حاوی بسیاری از مواد مفید مانند کلسیم، آهن، پتاسیم و ویتامین B۶ است. زرد چوبه باعث یک دست شدن رنگ پوست می‌شود، پوست را روشن کرده و ظاهر سالمی را برای آن به ارمغان می‌آورد.

اما شیر عنصر دوم و مهم این ماسک است، یک منبع غنی از ویتامین‌ها مانند ویتامین D، ویتامین B۲ و ویتامین B۱۲ است و حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم و سلنیوم، پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها می‌باشد.

ماسک‌های طبیعی برای رفع چین و چروک و تیرگی پوست

روش تهیه ماسک زردچوبه و شیر

- یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری شیر را با هم مخلوط کنید، نصف قاشق چای خوری آب لیمو را نیز به مخلوط اضافه کنید.

- مخلوط را روی پوست خود بگذارید، و پس از ۳۰ دقیقه آن را با آب شستشو دهید.

- چهره خود را با پنبه مرطوب به روغن کودک پاک کنید و ۳ بار در هفته و برای یک ماه این کار را تکرار کنید، پیش از آن نیز، ماسک را در یک ناحیه کوچک پوست خود تست کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ واکنش آلرژیک به مواد تشکیل دهنده آن ندارید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار