‌خطر انتقال بیماری دامی به انسان در خوزستان
کد خبر: ۱۴۱۸۰۱
تاریخ انتشار: 2019 April 13    -    ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز گفت: هیچ نشانه‌ای از شیوع بیماری‌های واگیر و عفونی در خوزستان مشاهده نشده اما خطر سرایت بیماری دامی به انسان‌ها وجود دارد.

 قاسم مقیمی در حاشیه بازید از مناطق سیل زده خوزستان گفت: متأسفانه به جهت تلفات احشام در مناطق آسیب دیده از پیش آمدگی آب و عدم جمع آوری و امحاء لاشه‌ی حیوانات شرایط نگران کننده‌ای جهت سرایت بیماری‌های دامی به انسان‌ها وجود دارد و ضروری است تیم‌های آتی اعزامی از شهر شیراز و سایر استان‌ها همراه با اکیپ بهداشت محیط، پاکبانان و وسایل تنظیف و جمع آوری پسماند باشند.

وی افزود: اگر چه شیراز هنوز به وضعیت عادی برنگشته و شرایط جوی پایداری ندارد و سیل زدگان هم نیازهای متنوعی دارند اما حق خوزستان باید ادا بشود، خوزستان سهم خودش را در دفاع مقدس پرداخته و امروز وظیفه سایر ایران است که ادای دین به خوزستان کند.

مقیمی که همراه با کاروان و موکب کمک‌های شورای شهر و شهرداری شیراز در مناطق در خطر سیل خوزستان و در مجموع شهرهای شوش، شوشتر و محور مواصلاتی چغاد حضور دارد، عنوان کرد: نباید منتظر فراخوان خوزستانی‌ها باشیم باید از خود و کاشانه خود بگذریم همانگونه که خوزستانی‌ها در ۸ سال دفاع گذشتند و به سوی خوزستان حرکت کنیم چرا خوزستان خط اول میهن پرستی و دفاع از مرز و بوم ایرانی بوده و هست.

وی که به همراه لیلا دودمان، دیگر عضو شورا در این مأموریت حضور دارند از توزیع متمرکز کمک‌های مردمی شیراز و فارس توسط استانداری فارس، هلال احمر فارس و نیروهای شهرداری شیراز خبر داد و گفت: بیشترین نیاز آسیب دیدگان، مواد غذایی، پوشاک و لوازم بهداشتی و پتو است. از هموطنان نوع‌دوست خود می‌خواهیم تا خوزستان قهرمان را تنها نگذارند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار