کشف بقایای گونه ناشناخته‌ای از انسان در فیلیپین
کد خبر: ۱۴۱۶۶۷
تاریخ انتشار: 2019 April 11    -    ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷

دانشمندان در غاری در فیلیپین ۱۳ فسیل استخوان و دندان یافته‌اند که گمان می‌رود مربوط به گونه‌ای ناشناخته از انسان باشد. نتایج این کشف به تازگی در نشریه علمی معتبر نیچر منتشر شده است.

بقایای به دست آمده به سه فرد مختلف تعلق دارند و در غار کالائو در شمال جزیره لوزو در فیلیپین پیدا شده‌اند. این گونه انسانی جدید که به نام «هومو لوزوننسیس» نامگذاری شده است از رسته انسان‌های کوتاه‌قامت محسوب می‌شود و ترکیبی از خصیصه‌های انسان مدرن و باستانی را داراست.

کشف بقایای گونه ناشناخته‌ای از انسان در فیلیپین

دانشمندان به دلیل قدمت بالای استخوان‌ها نتوانسته‌اند دی‌ان‌ای آنان را استخراج کنند، با این حال توانسته‌اند مشخص کنند که یکی از این افراد ۶۷ هزار سال پیش و دیگری حدود ۵۰ هزار سال پیش می‌زیسته‌ است.

این برای دومین بار در قرن ۲۱ است که گونه‌ای از خانواده انسان در جزایر آسیای جنوب شرقی پیدا می‌شود.

سال ۲۰۰۳ فسیل‌های گونه‌ای از انسان که به دلیل جثه کوچکش به نام «هابیت» خوانده می‌شود در غاری در جزیره فلورس اندونزی در ۳ هزار کیلومتری جزیره لوزون یافت شده بود. هابیت‌ها ۵۰ هزار سال پیش همزمان با گسترش گونه انسان فعلی منقرض شدند.

دانشمندان می‌گویند گونه‌های انسانی هابیت‌ و هومو لوزوننسیس معاصر یکدیگر و هر دو از خانواده انسان کنونی بوده‌اند.

انسان به معنای امروزی، که با نام علمی «هوموساپین» شناخته می‌شود چیزی حدود ۳۰۰ هزار سال پیش در آفریقا ظهور کرد. کشفیات جدید نشان می‌دهد تاریخ تکامل انسان پیچیده‌تر از آن است که تا کنون تصور می‌شده است.

یورو نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار