سهام BMW سقوط کرد
کد خبر: ۱۴۱۳۸۸
تاریخ انتشار: 2019 April 08    -    ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

پس از این که BMW اعلام کرد با بررسی اتحادیه اروپا در مورد تاخیر پیشرفت تکنولوژی با تبانی خودروسازان آلمانی، جریمه بسیار سنگینی در انتظار این شرکت است، سهام شرکت سقوط کرد.

اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر اعلام کرده بود تحقیقاتی را بر روی فعالیت‌های مشکوک گروهی شرکت‌های BMW، فلوکس واگن و دایملر، آغاز کرده است. گفته می‌شود آنها ممکن است باعث به تأخیر افتادن روند توسعه تکنولوژی خودروهای عاری از آلایندگی شده باشند.

کمیسیون اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای که برای خودروسازان آلمانی ارسال شد، اتهامات مربوط آنها در به تأخیر انداختن پیشرفت تکنولوژی خودروهای بدون آلایندگی بنزینی و دیزلی، را مشخص کرد.

روز دوشنبه شرکت BMW هشدار داد که میزان جریمه احتمالی‌ای که متوجه این شرکت خواهد بود از ۱ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. پس از این اخبار سهام BMW بیش از ۲ درصد سقوط کرد، که این بیشترین افت آن در ۲ هفته گذشته است.

سهام دایملر و فولکس واگن هم سقوط کردند. هرچند میزان سقوط سهام BMW از دو رقیب خود بیشتر بود.

مسئول کمسیون رقابت اتحادیه اروپا، مارگارت وستاگر، می‌گوید: فرصت این که مشتریان اروپایی، خودرویی با بهترین تکنولوژی روز را خریداری کنند از آنها گرفته شده است.

در حالی که شرکت‌ها اجازه دارند با همکاری هم، خودروهایی بهتر تولید کنند، قوانین اتحادیه اروپا به آنها اجازه نمی‌دهد که دقیقاً برای خلاف این هدف با هم همکاری کنند و توافق کنند که محصولات خود را بهبود ندهند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار