مایکل جکسون بی‌گناه است +عکس
کد خبر: ۱۴۱۲۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 07    -    ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

گاف‌ها و تناقضاتی در مستند "ترک نورلند" وجود دارد و اسنادی به دست آمده که نشان می‌دهد اتهامات جنسی علیه مایکل جکسون کذب است.

ایران آرت: از دو ماه قبل پخش یک مستند جنجالی با نام "ترک نورلند" درباره مایکل جکسون باعث شد که اعتبار و جایگاه سلطان موسیقی پاپ به خطر بیفتد، چراکه در این مستند دو نفر با نام‌های وید رابسون و جیمز سیفچاک ادعا می‌کنند در سنین پایین از سوی مایکل جکسون مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند و همین مسئله منجر به واکنش‌های تند و قهرآمیز نهادهای مختلف، سرویس‌های پخش موسیقی، برندهای پوشاک، گالری‌ها، موزه‌ها و میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به مایکل جکسون شود، اما اکنون پس از گذشت دو ماه شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد مایکل جکسون بی‌گناه است.

مایکل جکسون بی‌گناه است +عکس

انجمن حامیان مایکل جکسون در گزارشی نوشته است: مایک اسمالکام، روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب Making Michael مدعی شد شواهد مهمی از مادر وید رابسون را کشف کرده است که با جزئیات اظهارات رابسون در "مستند ترک نورلند" تناقض دارد. اسمالکام همچنین مدعی است که بخشی از اظهارات سیفچاک با واقعیات مربوط به ساخت ایستگاه قطار نورلند مایکل جکسون هیچ همخوانی ندارد.

اسمالکام در گفتگو با میررآنلاین گفت: یکی از ادعاهای اصلی موجود در مستند ترک نورلند این است که وید رابسون مدعی شده آزار جنسی هنگامی آغاز شد که خانواده‌اش به "گرند کنیون" رفتند و او با جکسون [در نورلند] ماند.

اما اسمالکام ادعا می‌کند که جوی رابسون، مادر وید، هم در دادگاه سال ۱۹۹۳ و هم در استشهادنامه‌اش در سال ۲۰۱۶ گفته است که وید در آن سفر همراهشان بود.

مایکل جکسون بی‌گناه است +عکس
وید رابسون – عکس از مستند "ترک نورلند"

اسمالکام شهادت تحت سوگند جوی رابسون را گواهی بر دروغگویی وید می‌داند.

او می‌گوید: "این نشان می‌دهد که داستان وید درباره سوءاستفاده‌ جنسی از او در آن اولین باری که خانواده‌اش نورلند را به مقصد گرند کنیون ترک کرده بودند، اشتباه است."

مایکل جکسون بی‌گناه است +عکس
جوی رابسون (مادر وید رابسون) – عکس از مستند "ترک نورلند"

اسکالکام همچنین به میرر آنلاین گفت که بخشی از ادعای سیفچاک نیز نمی‌تواند حقیقت داشته باشد.

سیفچاک در دادخواستش علیه بنیاد مایکل جکسون مدعی شد که از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲، تا زمانیکه ۱۴ ساله بود، مورد آزار جنسی قرار گرفته است. اما این شخص به ظاهر قربانی، که اکنون ۴۱ ساله است، در مستند ترک نورلند گفته است که مایکل جکسون در اتاقی در طبقه بالای ایستگاه قطار نورلند به او تجاوز می‌کرده است.

مایکل جکسون بی‌گناه است +عکس
جیمز سیفچاک – عکس از مستند "ترک نورلند"

اما اسمالکام اعلام کرد از طریق منبعی به مجوزهای ساخت در بخش سانتا باربارا دست یافته است که نشان می‌دهند ساخت ایستگاه قطار در ۲ سپتامبر ۱۹۹۳ تأیید شد. او گفت: "ایراد داستان سیفچاک همینجاست. ساخت ایستگاه قطار نورلند تا نیمه دوم سال ۱۹۹۳ حتی شروع نشده و تا نیمه اول سال ۱۹۹۴، زمانی که سیفچاک ۱۶ ساله بود، افتتاح نشده بود."

او ادامه داد: "بنابراین، اگر همانطور که سیفچاک در استشهادنامه‌اش اظهار کرده است سوءاستفاده‌های جنسی در سال ۱۹۹۲ متوقف شده بود، داستان سوءاستفاده جنسی در ایستگاه قطار نمی‌تواند امکان‌پذیر باشد چراکه در آن زمان این ایستگاه اصلاً وجود نداشته است. در اینجا یک اختلاف زمانی دو ساله وجود دارد."

از قرار معلوم جکسون در تمام طول مدت احداث این ایستگاه قطار در سال ۱۹۹۳، در حال اجرای تور دنجرس در کشورهای دیگر بوده و بعد از آن هم مدتی در یک مرکز درمانی در لندن بستری بوده است.

اسمالکام همچنین اطلاعات بیشتری از رویدادهای موجود در زندگی جکسون در این بازه زمانی ارائه داد و افزود: "بین فوریه ۱۹۹۴ و دسامبر همان سال، جکسون در برج ترامپ در نیویورک زندگی می‌کرد و مشغول ضبط آلبوم HIStory بود و هر از گاهی به خارج از کشور سفر می‌کرد. پس از مدتی نیز با لیزا ماری پریسلی ازدواج کرد. ایستگاه قطار نیز در سال ۱۹۹۴ راه‌اندازی شد، در حالیکه جکسون در آنسوی کشور اقامت داشت."

مایکل جکسون بی‌گناه است +عکس
عکس خبرگزاری "اسوشیتد پرس" از نورلند در دسامبر ۱۹۹۳، که نشان می‌دهد ایستگاه قطار در حال ساخت است.

"نکته آخر این است که بعد از راه‌اندازی ایستگاه قطار، جکسون تا اوایل سال ۱۹۹۵ در نورلند نبود، یعنی تا ۳ سال پس از زمانی که سیفچاک ادعا می‌کند سوءاستفاده جنسی پایان یافته بود. و در آن زمان سیفچاک ۱۷ سال داشت و به بزرگسالی نزدیک شده بود.

همچنین در گفتگو با NME today در روز ۳۱ مارس، اسمالکام افزود: "این دو داستان مهم در مستند ترک نورلند که با جزئیات بسیاری بیان شده‌اند، به ویژه داستان رابسون، طبق این شواهد ساختگی هستند."

دن رید، کارگردان "مستند ترک نورلند"، در پاسخ به توییت مایک اسمالکام اعتراف کرده و پذیرفته است که قضیه تاریخ ساخت ایستگاه قطار حقیقت دارد، اما این را هم افزود که با اینکه تاریخ‌های آنها اشتباه است همچنان از ادعاهای سوءاستفاده جنسی سیفچاک حمایت می‌کند.

رید نوشت: "بله، هیچ شکی درباره تاریخ ایستگاه نیست. تاریخی که آنها اشتباه گفته‌اند زمان پایان یافتن سوءاستفاده‌های جنسی است."

مایکل جکسون بی‌گناه است +عکس
دن رید - کارگردان مستند "ترک نورلند"

در حالی که بسیاری از خبرگزاری‌ها درباره تغییر موضع ۱۸۰ درجه‌ای دن رید نسبت به مستند ترک نورلند می‌گویند، او این ادعاها را تکذیب و اعلام کرد که شواهد هنوز از اتهامات مطرح‌شده در فیلم حمایت می‌کند.

اسمالکام پاسخ‌های رید به نظرات زیر توییت The Mirror را "شرم‌آور" خواند و گفت: "از آنجا که دروغ بودن این داستان لو رفته است، به نظر می‌رسد رید حالا ناگهان می‌خواهد خط سیر زمانی سیفچاک را خودش تغییر بدهد."

به نقل از یاهو، گفته می‌شود که خانواده مایکل جکسون پس از اسناد به دست آمده در نظر دارند برای اثبات بی‌گناهی او مستند بسازند.

ایران آرت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
12
از اول هم معلوم بود
خان محمدعلی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
12
6
هرکس هرکار خیر و شری کنه باید در اون دنیا پاسخگو باشه اصلا دلیل زندگی در این دنیا همینه که هفتادهشتادسال در این دنیا، احوالمون در آخرت رو مقدمه چینی و آماده سازی میکنیم
انشاءالله که آخر و عاقبت همه مان بخیر شود انشاءالله
مریخ
|
United States
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
3
مایکل جکسون بیش از حد مشهور شده بود تا جایی که در جهان سلطان پاپ شناخته میشد در کنسرت های او ده ها نفر از هیجان زیاد بی هوش میشدند او شخصی صلح طلب بود و کمک های زیادی به موسسات خیریه انجام میداد دشمنان او برای پایین کشیدن اودست به تخریب ناجوانمردانه او زدند حرفهای مدعیان قربانی ازار جنسی کاملا متناقض است انها هرگز نتوانستند ادعای خود را اثبات کنند و مرگ مایکل جکسون مشکوک بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
1
ننه این بچه ها مرض داشتن که بچه هاشون را اونجا ول کنن که بعدا بگن بهشون تجاوز کردن اگر مقصری هم بوده ننه بچه ها مقصر بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار